Avatar billede bmdk Nybegynder
02. december 2010 - 22:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HTML i JavaScript string

Hej Exp!

Sidder i øjeblikket med et projekt hvor jeg har behov for at bruge html i en javascript streng.

Jeg har i øjeblikket denne streng:

"var marker = new GMarker(new GLatLng(" + latNode.Value + "," + lonNode.Value + ")); " + "var html = '"+ name + zip + address +"'; " + "GEvent.addListener(marker, 'click', function() { marker.openInfoWindowHtml(html); });"

Hvor jeg gerne vil have en <b> (eller <strong> om man vil) omkring name og en <br /> efter name.

Som I kan se, så er javascriptet skrevet i serverside code, så det giver selvfølgelig lidt til udfordringen. Jeg tror jeg har stirret mig fuldstændig blind på det, så alle forslag og hints er mere end velkomne! :-)

Med venlig hilsen,

Bo
Avatar billede bmdk Nybegynder
02. december 2010 - 22:51 #1
For overskuelighedens skyld kan vi også lige sætte det op således:

"var marker = new GMarker(new GLatLng(" + latNode.Value + "," + lonNode.Value + ")); "

+ "var html = '"+ name + zip + address +"'; "

+ "GEvent.addListener(marker, 'click', function() { marker.openInfoWindowHtml(html); });"
Avatar billede miqe Nybegynder
02. december 2010 - 23:39 #2
Er eksemplet resultatet af dit php? Eller er det din opsætning af strengen i php?
Avatar billede bmdk Nybegynder
02. december 2010 - 23:50 #3
Den sidste post er min streng opsat i C# :)
Avatar billede miqe Nybegynder
03. december 2010 - 00:50 #4
Hæhæ
Så forstår jeg bedre det var lidt svært for mig at få styr på koden :-)

Prøv at bytte
+ "var html = '"+ name + zip + address +"'; "
ud med
+ "var html = '<b>" + name + "</b><br />" + zip + address +"'; "
Avatar billede bmdk Nybegynder
03. december 2010 - 01:00 #5
Simpelthen! :) det var lige nøjagtig det, der skulle til!

Mange tak for hjælpen. Smider du et svar?
Avatar billede miqe Nybegynder
03. december 2010 - 01:10 #6
Svar! :-)

Når js variable kan forveksles med serverside variable er det godt at få med i beskrivelsen ;-)

Glad for at kunne hjælpe.