Avatar billede realbeekay Nybegynder
03. december 2010 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SBS 2008 : logon-fejl via RDP til Win 7 Pro klient

Hey...

Fejl : "Sikkerhedsdatabasen på serveren har ikke en computerkonto til dette tillidsforhold til arbejdsstationen"

Denne fejl kommer når jeg forsøger at oprette en fjernskrivebords-session til en Win 7 Pro klient-maskine der er på et SBS 2008 domæne.
Klient-maskinen kan fint logge på domænet "lokalt".

Opstillingen er en SBS 2008 Std. med 4 klient-maskiner, alle på domænet uden problemer.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. december 2010 - 00:34 #1
For at bruge RDP skal brugeren være medlem af "remote desktop users" eller admin og der skal være enabled remote desktop på serveren ?

Hvis det er gjort kan du lige prøve med serverens ip i stedet for navn og melde tilbage.

Hvad står der af fejl i event vieweren for RDP sessions ?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
09. december 2010 - 15:08 #2
Tak for svaret...undskyld jeg først svarer nu.

Brugeren er admin og remote desktop er enabled.
Jeg kan oprette RDP session direkte til serveren med
brugerens navn + adgangskode, men altså ikke til hans klient-maskine med samme.

Jeg får samme fejl når jeg fra en anden klient prøver med klientens ip-adresse på lokalnettet.

Event-log'en siger:
(alle "xxxxx" erstatter samme navn)

The session setup from computer 'xxxxx-PC' failed because the security database does not contain a trust account 'xxxxx-PC$' referenced by the specified computer.

USER ACTION
If this is the first occurrence of this event for the specified computer and account, this may be a transient issue that doesn't require any action at this time. Otherwise, the following steps may be taken to resolve this problem:

If 'xxxxx-PC$' is a legitimate machine account for the computer 'xxxxx-PC', then 'xxxxx-PC' should be rejoined to the domain.

If 'xxxxx-PC$' is a legitimate interdomain trust account, then the trust should be recreated.

Otherwise, assuming that 'xxxxx-PC$' is not a legitimate account, the following action should be taken on 'xxxxx-PC':

If 'xxxxx-PC' is a Domain Controller, then the trust associated with 'xxxxx-PC$' should be deleted.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. december 2010 - 03:04 #3
Hej du skal fjerne computer accounten fra domænet og reconnecte sætte pcén i workgroup mode. Derefter reconnecte den til domænet fra pcén af . Når den er på igen burde det virke hvis du har bruger licenser nok på serveren.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. december 2010 - 03:04 #4
Det var et svar
Avatar billede realbeekay Nybegynder
17. december 2010 - 14:18 #5
Ja det er jo standard-løsningen hvis fejlen var kommet når klienten logger på domænet, men som nævnt sker det uden problemer.

Nvm... jeg prøver næste gang jeg er i nærheden og vender tilbage med resultatet.
Det er jo ikke verdens største problem, der er masser af alternativer til fjernskrivebord, men jeg kunne godt tænke mig at kende årsagen.

Der kan godt gå et par dage inden jeg får mulighed for at afprøve det, men skal nok vende tilbage.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
16. august 2011 - 09:44 #6
Ups... det er vist på tide jeg får lukket denne her tråd.
Tak for svaret serverservice men jeg fik dog aldrig efterprøvet det. Jeg bruger i stedet TeamViewer og det fungerer fint.
Du får dog point alligevel for forsøget.