Avatar billede warberg Juniormester
05. december 2010 - 00:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra mySQL til php, SET @a :=0;

Et udtræk fungerer perfekt direkte i mySQL.
Jeg vil gerne have udtrækket sat ind i en php-side.

Altså i stil med $q = mysql_query("SELECT....")
while($r = mysql_fetch_array($q)) {...}

Det driller, specielt første linje, SET @a :=0;

Når, her kommer koden som altså virker fint direkte i mySQL'en:

SET @a :=0;

SELECT target AS Klub, COUNT( * ) AS Kampe, MIN( DATE ) AS Fra_dato, MAX( DATE ) AS Til_dato, DATEDIFF( MAX( DATE ) , MIN( DATE ) ) AS dage, SUM( points ) AS POINT, SUM( points =3 ) AS Win, SUM( points =1 ) AS Draw, SUM( goalf ) AS Mal_for, SUM( goala ) AS Mal_imod, SUM( goalf - goala ) AS Dif
FROM (

SELECT IF( points >0, @a , -1 * @a := @a +1 ) AS snum, target, DATE, points, goalf, goala
FROM matchtarget
ORDER BY target, DATE
) AS q
GROUP BY target, snum
ORDER BY kampe DESC , POINT DESC , dif DESC
LIMIT 10 ;
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2010 - 00:27 #1
har du prøvet at køre dem som to SQL-statements?

E.g.

mysql_query( "SET @a :=0" );
$sql = "SELECT target AS Klub, COUNT( * ) AS Kampe, MIN( DATE ) AS Fra_dato, MAX( DATE ) AS Til_dato, DATEDIFF( MAX( DATE ) , MIN( DATE ) ) AS dage, SUM( points ) AS POINT, SUM( points =3 ) AS Win, SUM( points =1 ) AS Draw, SUM( goalf ) AS Mal_for, SUM( goala ) AS Mal_imod, SUM( goalf - goala ) AS Dif
FROM (

SELECT IF( points >0, @a , -1 * @a := @a +1 ) AS snum, target, DATE, points, goalf, goala
FROM matchtarget
ORDER BY target, DATE
) AS q
GROUP BY target, snum
ORDER BY kampe DESC , POINT DESC , dif DESC
LIMIT 10";

$qh = mysql_query( $sql );

osv?
Avatar billede warberg Juniormester
05. december 2010 - 00:30 #2
Du er en stjerne! Læg et svar...
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2010 - 00:35 #3
Sågerne :)
Avatar billede miqe Nybegynder
05. december 2010 - 00:37 #4
mysql_query() understøtter som sådan ikke multiple queries.

Der findes dog varieationer af dette,
http://www.php.net/manual/en/function.mysql-query.php#91669
der dog ikke vil kunne bruges i dit tilfælde, da du behøver resultatet af dit andet query.

Man kan evt. forsøge at splitte queries op i flere kald
http://www.dev-explorer.com/articles/multiple-mysql-queries
I dit tilfælde:

mysql_query("SET @a :=0");
$result = mysql_query("SELECT target AS Klub, COUNT( * ) AS Kampe, MIN( DATE ) AS Fra_dato, MAX( DATE ) AS Til_dato, DATEDIFF( MAX( DATE ) , MIN( DATE ) ) AS dage, SUM( points ) AS POINT, SUM( points =3 ) AS Win, SUM( points =1 ) AS Draw, SUM( goalf ) AS Mal_for, SUM( goala ) AS Mal_imod, SUM( goalf - goala ) AS Dif
FROM (

SELECT IF( points >0, @a , -1 * @a := @a +1 ) AS snum, target, DATE, points, goalf, goala
FROM matchtarget
ORDER BY target, DATE
) AS q
GROUP BY target, snum
ORDER BY kampe DESC , POINT DESC , dif DESC
LIMIT 10");

Jeg har dog ikke testet ovenstående, og ved derfor ikke om det vil virke.

Muligvis kan du lave dine 2 queries om til et view baseret på en funktion i mysql, hvis du har rette permissions i databasen og herefter kalde dit view via mysql_query().
Avatar billede miqe Nybegynder
05. december 2010 - 00:40 #5
Hæhæ
Der kom du mig lige i forkøbet coderdk ;-)
Avatar billede warberg Juniormester
05. december 2010 - 00:43 #6
Det fungerer som ønsket.

-> miqe, jeg er faktisk ude i et view, matchtarget er et view. Jeg er dog lidt ude at svømme, men det ser ud til at virke...

Mange tak for hjælpen.