Avatar billede boamorte Nybegynder
06. december 2010 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny lenovo thinkpad piver

Min helt nye lenovo thinkpad 11 begynder at hyle efter den har været tændt i få minutter. Det er en forholdsvis lav, men stadig meget irriterende baggrundshylen. Det er især når strømstikket ikke er tilsluttet at det begynder.
Nogen der har en ide om hvad dette kan skyldes?
Avatar billede chalde Seniormester
06. december 2010 - 14:00 #1
Det lyder som coilnoise. Sker når spolerne begynder at vibrere under belastning. Ofte pga. for dårlig eller for lidt voksbehandling.
Det kan forsvinde med tiden når de med tiden "sætter sig". Men det kan også forblive det samme eller forværres.
Avatar billede lablo Nybegynder
06. december 2010 - 14:03 #2
Det kan også skyldes blæseren, hvis den holder et fast niveau når strømforsyningen er taget fra.
Forlæg problemet for butikken og se hvad de siger. Det kan være som chalde skriver en spole der ikke sidder 100% fast. Måske bytter de den til en der ikke har den lyd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2010 - 20:17 #3
http://www.eksperten.dk/spm/925523

Husk lige 7 dages reglen :)
Avatar billede boamorte Nybegynder
06. december 2010 - 20:34 #4
Jeg kender ikke 7 dages reglen, men der er gået 3 uger nu :)
Tak for rådene, jeg prøver at gå til forhandleren selvom det er lidt besværligt da jeg har købt den over nettet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2010 - 20:56 #5
3 uger?
http://www.eksperten.dk/spm/925523 - oprettet 2 dec.

Det er vist 4 dage :)
Avatar billede boamorte Nybegynder
07. december 2010 - 10:21 #6
Ja det indlæg fik jeg ikke meget feedback på... Men det er stadig tre uger siden jeg har købt computeren. Håbede det gik i sig selv, men det har det desværre ikke gjort.
Avatar billede boamorte Nybegynder
07. december 2010 - 10:23 #7
Ah du mener jeg har skrevet indlæggende for hurtigt efter hinanden? Det var jeg ikke klar over der var en regel omkring.
Skal ikke ske igen :)