Avatar billede snokey Nybegynder
08. december 2010 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Center, hakker med undertekster slået til

Efter mit sidste spørgsmål, blev denne dejlige zbox mini PC købt, dejlig maskine.

Men nu har jeg så fået et lille problem.
Når jeg afspiller dvd film i media center køre billedet super godt, men lige så snart jeg sætter undertekst på hakker billedet helt vildt ? Dette er dog ikke et problem hvis jeg afspiller det i windows media player . Har også prøvet diverse andre media center software som MediaProtal og Boxee .. Med samme resultat. Har installeret K-lite codex pack men det hjalp ikke, der er nyeste nvidiadriver og nyste directx

zbox hd-id11 med 2gb ram
Windows 7
directx 11
Avatar billede snokey Nybegynder
11. december 2010 - 00:09 #1
Lige en opsumering.. Det er også galt i Media player og VLC player. Har så opdaget det kun er i fuldskærm det er et problem.. Og mener selv den burde have nemt ved at håndtere en DVD film. Hvis den også skal kunne køre HD martriale.?

Men når jeg så prøver og opdatere driverne fra nvidia, får jeg hele tiden den ikke passer med min hardware ?
Avatar billede snokey Nybegynder
11. december 2010 - 00:17 #2
http://www.zotacusa.com/zotac-zboxhd-id11-u-intel-atom-d510-1-66-ghz-dual-core-all-in-one-mini-pc.html

Det er herfra at jeg har hente driver, da dem fra nvidia åbenbart ikke kunne kende hardwaren i computeren.
Avatar billede snokey Nybegynder
19. december 2010 - 02:04 #3
Lukker :(
Avatar billede snokey Nybegynder
23. december 2010 - 08:50 #4
Løsningen er nu fundet.

Det var den std. MPEG2 codec der kom med windows 7 der ikke kunne køre sammen med min hardware opsætning.

Bruger nu ffdshow codec via Shark007

Brugte så det her tool for at ændre codec i Media center 7
http://www.whittakermoore.com/mcdu.exe
Avatar billede Mesterbader Nybegynder
19. februar 2011 - 20:57 #5
Jeg har nøjagtigt samme problem og har forsøgt, at gøre det samme som dig, men når jeg starter mediacenter efter at have ændret codec - oplyser windows at der ikke er noget codec installeret

Må jeg spørger om hvordan du gjorde helt nøjagtigt :)