Avatar billede jano59 Nybegynder
09. december 2010 - 20:06 Der er 4 kommentarer

Outlook Web Access (OWA) på smartphones. Altså OWA der er brugbart på en Touch skærm.

Har søgt højt og lavt efter muligheden for at købe/lave en OWA som passer bedre til smartphones end den fulllblown OWA.

Kender godt muligheden for at kører det via PUSH mail og telefonernes indbyggede Mail programmer. Men ville virkelig værdsætte muligheden for at give brugere adgang til en OWA som er tilrettet således der kunne "slides" mellem div. dele af en fullblown OWA.

F.eks.
Start vindue med funktioner (Email,Kalender...)
Email Folder view
Kalender liste
E-mail view
osv.

Alt i en browser på mobilen, uden brug af den (ofte) indbyggede e-mail klient.

Undskyld UK/DK sammenblanding, har nok set for meget the julekalender...

Kører Exchange 2007 lige nu.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. december 2010 - 20:57 #1
af ren nysgerrighed... hvorfor? i forhold til active sync?
Avatar billede benzboy Nybegynder
09. december 2010 - 21:15 #2
Jeg kobler mig lige på her. Det lyder yderst interessant.
Avatar billede jano59 Nybegynder
10. december 2010 - 08:50 #3
@riversen

Af sikkerheds årsager, vi vil ikke havde noget fra vores mails liggende ude eller tihvertefald så lidt som muligt og samtidigt undgå administration af telefonerne osv.
Så kan man blot give brugere en instruks med en URL og så kan de ellers bare tilgå Exchange/OWA fra hvad som helst hvor som helst.

Klart det ikke er det mest sikre der kan gøres, men det ville være dejligt nemt for alle. Brugerne får ikke den fulde funktion men kan læse/svare indholdet af mails og se deres kalender. Muligheden for at åbne vedhæftede filer osv. via OWA vil blive slået fra.

Vi har kigget på Citrix Reciever det virker fint men udfordring med at kører full size skærme på smartphones er endnu ikke løst fra Citrix side, de udvikler på en måde at "ommøblerer" Outlooks layout så det passer til smartphones, men det ligger ude i fremtid en.

OWA er jo et Web interface så nogen har måske lavet noget :-)
Avatar billede jano59 Nybegynder
10. december 2010 - 09:47 #4
OT. Vedr. point.

Kan ikke finde ud af hvordan jeg ændre point for et svar på denne tråd.
Jeg giver gerne halvdelen af mine nuværende point (3710) til det rigtige svar :-)