Avatar billede acore Ekspert
09. december 2010 - 21:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fange exception

Jeg er ved at lave en WPF/XBAP applikation.

Når jeg kører følgende kode:

try
{
  s = Application.GetCookie(BrowserInteropHelper.Source);
}
catch (Win32Exception e)
{
  ...
}

så får jeg alligevel en fejl:

System.ComponentModel.Win32Exception (0x80004005): Der er ikke mere data til rådighed
  ved MS.Internal.AppModel.CookieHandler.GetCookie(Uri uri, Boolean throwIfNoCookie)
  ved System.Windows.Application.GetCookie(Uri uri)

Jeg tolker det som jeg ikke fanger en exception. Er det rigtigt forstået, og i så fald, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2010 - 22:07 #1
Vildt gaet - problem relateret til:
  http://kodehoved.dk/?p=690
Avatar billede acore Ekspert
09. december 2010 - 22:50 #2
Det er da en mulighed, der er værd at forsøge. Desværre har det ingen effekt.

Jeg kan tilføje, at applikationen starter fint. Den består af en skærm med kun en knap, og til knappens click handler hører den viste kode.

Den viste kode er således den første selv-skrevne kode, der køres, og den eneste i applikationen.

Så selv om jeg ikke vil afvise det, så finder jeg det mindre sandsynligt, at det er en access violation.

Køres applikationen via internettet kører den fint, men køres den lokalt (hvor der ingen cookie er), så får jeg den fejl, som jeg gerne ville fange.

Det er let at prøve - bare en tom wpf applikation og så koden i en knap og kør...
Avatar billede johny Nybegynder
22. december 2010 - 18:43 #3
Hmm, det er ikke den fejl jeg får?

System.ArgumentNullException was caught
  Message=Value cannot be null.
Parameter name: uri
  Source=PresentationCore
  ParamName=uri
  StackTrace:
      at MS.Internal.PresentationCore.BindUriHelper.UriToString(Uri uri)
      at MS.Internal.SecurityHelper.DemandWebPermission(Uri uri)
      at MS.Internal.AppModel.CookieHandler.GetCookie(Uri uri, Boolean throwIfNoCookie)
      at System.Windows.Application.GetCookie(Uri uri)
      at testweb.MainWindow..ctor() in E:\Documents\Business\programming\Test\testweb\testweb\MainWindow.xaml.cs:line 29
  InnerException:
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2011 - 09:24 #4
Lukker og slukker