Avatar billede olf Nybegynder
10. december 2010 - 12:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Registrering af membership i en databasefil

Jeg prøver at tilføje de tabeller/stored procedures etc som ASP.NET frameworket "automatisk" giver mig, til en .MDF fil.

Jeg har åbnet en command prompt (som administrator) og står nu i følgende folder:
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319>

Herfra skriver jeg:
aspnet_regsql.exe -C "Integrated Security=True" -d "C:\Users\Myname\Documents\Visual Studio 2010\Projects
\MyProject\MyProject\App_Data\MyDBFile.mdf" -A all

Processen kører et øjeblik, mens den skriver:
Start adding the following features:
Membership
Profile
RoleManager
Personalization
SqlWebEventProvider

..

Finished.

Når jeg efterfølgende går ind og kigger i min MyDBFile.mdf database, så kan jeg ikke se en eneste af de tabeller som jeg havde regnet med ville blive inkluderet.

Jeg arbejder i Visual Studio 2010 og bruger .NET Framework 4.

Er der nogen der ved om det kan hænge sammen med at de tabeller der skabes knyttes til Schema=dbo? Og i så fald, hvordan får jeg så dem vist i Visual Studio (i min server explorer)?
Avatar billede olf Nybegynder
10. december 2010 - 12:46 #1
...Kan tilføje at det ikke har noget at gøre med Schema=dbo. Har fundet ud af, hvordan man ser tabellerne for de forskellige schemas. Men det oprindelige problem er stadig til stede.
Avatar billede olf Nybegynder
10. december 2010 - 14:54 #2
Fandt ud af, at der efter kørslen af aspnet_regsql blev oprettet en ny database i min sql manager med ovenstående navn. Så løste problemet på følgende måde:

1: slet den nye database
2: attach den oprindelige databasefil til sql manager
3: kør aspnet_regsql
4: detatch db'en igen

voila - så virker det.