Avatar billede bullwinter Nybegynder
13. december 2010 - 14:33 Der er 1 løsning

Hvor god er dens firewall

Vi skal til at lave nyt internet i vores virksomhed.
Til det formål bruger vi en Router som DCHP, DNS, VPN og firewall.
Men hvor god er dens firewall?
Routeren der er snakke om Cisco Small Business RV042 Dual WAN VPN Router

Hvis firewall ikke er god nok, er der så en i kan anbefale?
Har set lidt på denne Cisco ASA 5505 Firewall Edition Bundle, men er den tilstrækkelig til en mindre virksomhed på 20 ansatte?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2010 - 15:05 #1
Hmmmm

Her er formentlig tals om en stateful inspection pakke filtrerings router og det er klart at I får mere sikkerhed ud af en ASA der mere er en firewall end en router hvis man kan sige det sådan.

Sikkerhed i dag er meget mere og andet end en firewall, så svaret på hvad I har behov for handler meget om andre ting end selve firewallen.

Du skal også huske at selv den dyreste og bedste firewall kan sættes forkert op.

Mit råd er at overveje de to modeller fra cisco som du nævner (de kan begge være udemærkede løsninger) og så ofre ressourcerne på at få den I vælger ordentligt konfigureret. Herudover handler det om den infrastruktur der ligger bag ved. Opdatering af alle systemer, herunder især klienter. Fornuftige vaner ved browsning og email samt content scanning af både email og browsnng og masser af andre ting.

Begge løsninger kan være både tilstrækkelige, mere end tilstrækkelige eller helt i skoven afhængig af hvordan i geberter jer bagved