Avatar billede dr0zie Nybegynder
14. december 2010 - 13:01 Der er 11 kommentarer

Hvilken hostingløsning har vi brug for

Kære Eksperter,

Jeg håber jeg kan få afklaret nogle af mine spørgsmål herinde.

Jeg skal bruge en hosting løsning der skal kunne klare følgende:

1: være SUPER stabil

2: Kører windows, da den skal kunne afvikle SQL, net, .asp.net

3: Til at starte med, kunne håndtere 1000 brugere på samtidig

4: Kunne opgraderes med tiden til at kunne håndtere 10.000 + brugere på samtidig

5: Kunne afvikle stor mailudsendelse

Hostløsningen skal fungere for vores website som er kernen for vores Android app + Iphone app, og derfor den store menneske mængde på samtidig.

Håber virkelig I kan hjælpe mig med dette.

Det skal virkelig være KVALITET, men selvfølgelig ikke koste 2000USD pr. måned.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2010 - 13:20 #1
Det er nemt - Du skal bruge en dedikeret server evt. med cluster / fail over, hvis det skal SUPER stabilt, det burde du kunne få for de 2000 USD pr. måned
Avatar billede dr0zie Nybegynder
14. december 2010 - 13:56 #2
Hej Bacardil,

Det skulle gerne ikke koste 2000USD pr. måned som der stod nederst i indlægget :)

Og skal gerne også vide hvilken host vi snakker om med mere
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2010 - 14:04 #3
Arhh... så et budget på 2000 USD :)

Men du kan jo vælge alle udbydere teknisk set - Men det billigste er jo at købe en server eller to også smide de ting på der, skal på også ind i et hostingcenter, de tager små 2000-3000 om måneden plus trafik.

Du kan se på det gamle www.webpartner.dk eller jay.net
Avatar billede dr0zie Nybegynder
14. december 2010 - 14:10 #4
Okay,
Så det billigste ville være at købe hele serveren og få en til at opsætte denne og så smide den i et hostingcenter.

Jeg har faktisk også mulighed for at opkoble serveren direkte til en af danmarks fibernet virksomheder, ville dette være en bedre og billigere løsning, der ville den så stå på en 100/100 miniumum, men er det godt nok

Det skal jo være professionelt og stabilt og fungerer med en helvedes masse mennesker på samtidig
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2010 - 14:36 #5
Det er det billigste, det er klart at hvis du skal leje serveren et andet sted, så skal de jo også tjene på det.

Så skal du holde dig under 10.000 pr. måned, så ville jeg tage den løsning også bare bruge mere i opstart ved at købe en eller to servere til projektet.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
14. december 2010 - 15:03 #6
Hvad koster sådan nogle servere?
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2010 - 17:13 #7
Kommer an på ønsker og krav, men du kan få nogle gode fine til et sted mellem 15000-30000
Avatar billede giweo Juniormester
14. december 2010 - 17:28 #8
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. december 2010 - 14:05 #9
Okay, vil prøve at kontakte TDC, men tror udlandske hostings er bedre og billigere end danske
Avatar billede Michael_Maardt Nybegynder
13. januar 2011 - 23:53 #10
hvor i verden kommer dine kunder fra? Hvis internationalt, så søg i dette megaforum
Avatar billede Michael_Maardt Nybegynder
13. januar 2011 - 23:54 #11
TDC var da de sidste, jeg ville gå til ;-(