Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 12:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Delphi 7 & Win 7 64bit

Hej

Jeg har et database program skrevet i Delphi 6 som kører under XP. Jeg forsøger nu at recompilere programmet så den kan køre på 64 bit windows, men det giver mig nogle problemer som jeg ikke kan finde løsningen på.

Jeg har installeret Delphi 7 på Windows 7 64 bit platform. Her kører programmet fint under Delphi og jeg kan compilere programmet uden problemer.

Dernæst laver jeg en installationsfil hvor jeg includerer filerne fra Broland Shared. Jeg har så oprettet en ekstra partition på min harddisk hvorpå jeg har en frisk Win 7 64 bit kørende.
Installation af programmet går fint, men når jeg så vil køre programmet får jeg en fejlmeddelelse:
Exception EDBEngine Error in module "program navn" at 000C2D76.
Borland Database Error $2108

Borland Shared filerne installeres i biblioteket: Program Files (x86), men jeg har også prøvet at kopiere filmapper og indhold til biblioteket: Program Files, dog uden at det gav nogen forskel!

Begge dele giver den nævnte fejl.
Jeg har på fornemmelsen, at nogle af Borland BDE filerne måske er flyttet fra biblioteket Borland Shared ?

Er der nogen som har et kvalificeret bud på en løsning ?
Avatar billede hrc Mester
16. december 2010 - 12:06 #1
Kan du køre BDEAdmin?
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 12:23 #2
Nej, der kommer en fejl: System configuration file not found. System defaults are in use.

Derefter starter BDEAdmin men den ser ikke "rigtig" ud.
Avatar billede hrc Mester
16. december 2010 - 12:26 #3
Nu kører jeg ikke D7 på W7 men har haft tilsvarende problemer da jeg nødtvungent måtte installere BDE. En manuel installation klarede sagen for mig. Jeg har installationsfilerne men ikke et link til hvor jeg fandt dem.
Avatar billede hrc Mester
16. december 2010 - 12:31 #4
Lige en tilføjelse. BDEAdmin skal køres i administratormode for at have rettigheder til at skrive cfg-filen. Måske starter den korrekt i den "mode". Jeg kører på minimal UAC og der fungerer min maskine bedst.
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 12:33 #5
ok, men de skal kunne samles i en installationsfil, ellers kan jeg ikke bruge løsningen. Kan du sende filerne til mig ? så kan jeg jo forsøge.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 12:42 #6
Er det BDE52Setup.exe du hentyder til Henrik?
Det er den jeg har brugt på min Win 7 64 bit, og det har virket helt fint.
De fleste filer ligger i c:\Program Files (x86)\Common Files\Borland Shared\BDE\
Avatar billede hrc Mester
16. december 2010 - 12:47 #7
Det fylder ca. 50Mb.. Jeg fandt dette link som ser OK ud. http://www.4shared.com/file/67407369/79b46ea8/bde511en.html
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 12:50 #8
omtalte fil: BDE52Setup.exe kan jeg ikke finde i Borland Shared\BDE !
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 12:52 #9
Den jeg har fylder kun lidt over 7Mb!

BDE52Setup.exe er installations filen til BDE der kan virke på Win 7
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 12:58 #10
Hvilken Delphi version er BDE52Setup.exe fra ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 13:18 #11
Det er ikke fra en speciel Delphi - det er en der er fundet på nettet.

Der er skrevet lidt om den på
http://dbaspot.com/forums/paradox-database/406516-win64-bit-pdox7-32-bde-5-202-a.html
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 13:19 #12
(Hvis du er på MSN kan jeg sende dig filen der - tilføj mig med MSN fra min profil)

Eller via YouSendit - så skal jeg bare have en mailadresse
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 13:21 #13
min mail er fjorgensen@c.dk
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 13:28 #14
Du skulle gerne have fået et link til filen nu
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 13:37 #15
ja, jeg har hentet filen. Tak for venligheden!

Jeg prøver at køre filen senere på dagen - har ikke tid nu, men kan egentlig ikke forstå hvis det løser problemet ?

Mit program kører jo fint på 64 bit, hvis blot Delphi 7 er installeret på pc'en !!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 13:58 #16
Det skyldes nok den BDE der installeres sammen med Delphi.

Men det der med at forstå hvorfor et problem på en computer løser sig hvis man gør noget der i bund og grund virker ulogisk er jeg for længst holdt op med at bruge energi på :-)
Avatar billede jfj Nybegynder
16. december 2010 - 17:18 #17
Hej

Det virker!!!!

Efter at have installetet BDE52Setup.exe kører mit program som det skal. (jeg skal lige have det testet lidt, men tror ikke der er nogen problemer)

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. december 2010 - 18:31 #18
Det er det vi er her for :-) at hjælpe hvor man tror man kan.
Avatar billede jfj Nybegynder
31. december 2010 - 13:15 #19
Hej Hugo Pedersen

Jeg skal have lukket dette spørgsmål.
Vil du lægge et svar til pointgivning og accept.
--
mvh
Filip
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. december 2010 - 15:32 #20
Det vil jeg da gerne :-)