Avatar billede niklasnina Nybegynder
18. december 2010 - 18:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

recovery disk

hvis jeg kører en reparation af vista ud fra recovery disken.forsvinder så alle mine data?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2010 - 18:56 #1
Nej den reparerer kun styresystemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2010 - 18:59 #2
vel at mærke hvis vi taler om en reparations CD hvis det er recovery på harddisken er der tale om en fabriksindstilling og så skal du først lave backup.
Avatar billede KHHP Juniormester
18. december 2010 - 19:45 #3
Når man i IT-sammenhæng bruger ordet Recovery disk, så er der tale om et Diskbilllede af indholdet på computerens harddisk, som den var fra fabrikken og ved brug af Recovery diske, slettes alt på computerens C-drev og diskbilledet med fabriksindstillinger kopieres over på C-drevet og computeren opsættes fra ny.
Kort sagt: SYSTEMET NULSTILLES TIL FABRIKSINDSTILLINGER
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 09:09 #4
Ja og derfor bør/skal man altid foretage backup, før man forsøger at reparere et skrantende styresystem.
En forkert handling under processen kan være vital for de data du vil passe på.
Kan du ikke boote op på disken i normal mode, kan du måske i fejlsikret tilstand (F8 under opstart).
Få dine filer ud på eksternt medie så de ikke går tabt (usb pen eller hdd)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 09:10 #5
Virker disken hverken i normal eller fejlsikert tilstand kan du tilslutte den sådan en:
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
og overføre til anden pc
Avatar billede niklasnina Nybegynder
20. december 2010 - 15:45 #6
jeg siger tak for svarene.Hvordan giver jeg point her?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2010 - 21:27 #7
Avatar billede niklasnina Nybegynder
21. december 2010 - 13:03 #8
220661.lægger du et svar,så du kan få point,jeg syntes at dine svar var dem jeg kunne bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 14:24 #9
Okay tak for det og god jul