Avatar billede wolffjan Praktikant
19. december 2010 - 12:13 Der er 4 kommentarer

cdskuffen åbner sig uopfordret

Hver gang jeg tænder min pc åbner et af dvd-drevene sig uopfordret. Jeg kan godt lukke det, men ofte åbner det sig igen uanset om der ligger en skive i eller ej
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2010 - 12:19 #1
på nogle kabinetter sidder cd lidt inde, og der er en pynteplade foran med egne knapper. Hvis cd sidder for tæt på pyntepladen så skal der ikke meget til - alternativt tjek strømstikket til cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 12:20 #2
Har du en knap i tastaturet der hænger?
Hvis du har et multimedia program, er der mange gange kanpper til at åbne drev.
Avatar billede wolffjan Praktikant
20. december 2010 - 12:38 #3
claes: Der er en afdækn.plade hængslet i bunden, og derunder en open/close-knap (man kan vælge bare at skubbe skuffen i alm.vis..) Probl. er opstået fornylig ... mener du skuffen kan være blevet skæv og får forkert impuls et eller andet sted fra?? Hvad skal evt. checkes v. strømstikket?? Der er jo RIGELIGT strøm :-) ... har lige lukket skuffen 3 gange .. efter 10 sek går den op igen?!

661: Jeg har ikke open/close knap på tastaturet.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2010 - 13:57 #4
det brede/flade kabel - pil det ud på cd, og sæt det i igen., og tilsvarende på motherboard - pil stikket ud der, og sæt det i igen.

og den almindelige frontplade på dvd-drev er også til at pille af (omstændigt), men knappen på den kan hænge (vent med det til alt andet er undersøgt)

Og så er der software, der åbner drev via kald til drev - prøv at lukke alt ned (også evt programmer i systembakken). Hvis skuffen nu ikke åbner, så er det et program, der driller dig. (software kan typisk være musikafspiller eller en uafsluttet installationsrutine).