Avatar billede Subisubi Nybegynder
25. december 2010 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En ekstra router (linksys) op bagefter min Netgear CG3000

jeg vil gerne sætte min gl lindksys router op inde på et værelse og bruge den som lan og trådløs da netgear ikke kan række så langt trådløs.
men hvordan gør jeg ? (skåret ud i pap)
Hvos jeg sætter linksys til og cd i vil den ikke noget
Avatar billede Klaus_S Praktikant
26. december 2010 - 14:51 #1
Din WAN port på din linksys skal forbindes til en Lanport på din netgeag. din netgear skal så konfigureres således at DHCP tildelingen af ip adresser ikke bliver de samme som din linksys.
f.eks:  Netgear tildeler fra 100-149
        Linksys tildeler fra 150-200

For at gøre dette skal du direkte online på routeren og i administrations programmet der ligger på routeren.

De 2 routere må ikke have samme Lan IPadresse
Avatar billede Subisubi Nybegynder
26. december 2010 - 19:24 #2
skal jeg firekte på begge Router, og hvordan kommer jeg på Linksysen. (ja, det var det med at skære det ud i pap)
Avatar billede Subisubi Nybegynder
09. januar 2011 - 16:00 #3
åbenbart ingen der ville svare
Avatar billede Klaus_S Praktikant
10. januar 2011 - 00:03 #4
hvis du læste mit svar var det indlysende at du skulle på begge routere hvis de havde samme lan ip adresse. Det har de som regel