Avatar billede Puf1 Nybegynder
01. januar 2011 - 14:00 Der er 13 kommentarer

LINKSYS WTR54GL

Jeg har skiftet mig ældre Linksys ud, da min udbyder har sat hastigheden op. Jeg har købt ovenstående model.
Jeg følger installationsvejledning slavisk, når routeren skal findes, kommer besked om at der kan ikke oprettes kontakt til routeren?? Samtidig kommer anmodning om password. Men der er jeg ikke kommet til endnu. Taster jeg: http//192.168.1.1 i browseren, skal der også tastes password?
Når jeg sætte den gamle til igen, fungere nettet. Pt. dog uden kryptering.
Hvem her har den vise sten?

Johnny
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. januar 2011 - 14:05 #1
Prøv :

Default admin username: <blank>
Default admin password: admin
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2011 - 14:45 #2
User:  admin
Pass:  admin
Avatar billede thov Forsker
01. januar 2011 - 16:24 #3
Noget tyder på at det er TDC som er udbyder...

Er det tilfældet, må du fjerne forbindelsen mellem modem og router, mens du indstiller routeren.
(TDC benytter nemlig også 192.168.1.1 som login (bare for at drille)).

Og så benytter Linksys ADMIN som 'user' og 'password' efterlades tomt.
(Sådan var min WRT54GL ihverttfald)
Avatar billede Puf1 Nybegynder
01. januar 2011 - 16:28 #4
Hej med Jer. Det har jeg prøvet. Der kommer kassen med brugernavn og pass: Brugernavn og adgangskode forespørges af http://192.168.1.1. Webstedet siger: "WRT54G"
Taster som skrevet og den kassen kommer igen med samme besked.
Fandt en anden på ip adresse under søgning af løsning. Den virker dog ikke.
Avatar billede Puf1 Nybegynder
01. januar 2011 - 16:31 #5
Hej Thov. Det er ikke TDC. Det er Verdo. Så der er ikke modem imellem. Har lige prøvet at efterlade den tomme. Det samme sker: ingenting.
Har også prøvet at søge efter Linksys på PC'en. Der er ikke noget registreret.
Avatar billede thov Forsker
01. januar 2011 - 16:50 #6
Ok - Så er det fiber.
Men der har du en boks på væggen, som også er et 'modem'.

Og så er det nemmest med kabel mellem PC og router, mens du laver indstillingerne.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2011 - 17:03 #7
Og så benytter Linksys ADMIN som 'user' og 'password' efterlades tomt.
(Sådan var min WRT54GL ihverttfald)

Default admin username:    <blank>
Default admin password:    admin

Kilde: http://www.speedguide.net/broadband-view.php?hw=118
Avatar billede Puf1 Nybegynder
01. januar 2011 - 17:08 #8
Hej Thov.

Boksen sidder i stuen, der kabel til stik, med forbindelse til kontoret. Herfra netkabel fra vægudtag til router og fra router til stationær PC. Det er sjovt den gl. kan forbindelse oprettes til ikke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2011 - 17:11 #9
Husk: "Svar (til løsninger og pointgivning)"

Dvs. du skal ikke svare selv, blot kommentere :)
(Blot info )
Avatar billede thov Forsker
01. januar 2011 - 17:15 #10
Når du kommer ind i opsætningen af den nye router, så prøv at ændre dens MAC adresse til den adresse den ganle router har.
(MAC'en finder du på en label på routerens underside).

Det vil få fibernettet til at tro, at det stadig er den gamle router som er tilsluttet.
Avatar billede Puf1 Nybegynder
01. januar 2011 - 17:15 #11
Hej John

Undskyld. Havde ikke lige trykket på knappen.
Det link du satte på, der er der en tredje parts, under firmavare. Men den er tom.
Avatar billede Riobob Praktikant
08. januar 2011 - 16:30 #12
Jeg ville prøve at slukke for modemmet og routeren. Dernæst tænde for modemmet og derefter routeren.

På den måde får du "parret" modem og router. Dette skal gøres hver gang du skifter den router eller computer, der er koblet med kabel til modemmet.

Mvh
Avatar billede Puf1 Nybegynder
20. marts 2011 - 15:16 #13
Hej Riobob. Det har jeg også prøvet.
Jeg har lige set en lille film på Linksysbycisco. De nye routere går via producentens hjemmeside. Jeg har prøvet http://192.168.1.1 og der sker ikke noget nu. Måske er den indkøbte WR54GRT så forældet, at den ikke kan klare 30/30 mb??.
Det er jo bare mærkeligt, at den gamle, WR54GL, virker, den er bare ikke krypteret mere. Det kan jeg heller ikke få lov til.