Avatar billede steen67_dk Juniormester
03. januar 2011 - 09:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer bliver varm!

Jeg tror at min computer bliver for varm, men er ikke sikker.

Jeg testede først med programmet "Speedfan", som kom med følgende resultater:

Temp 1 38C
Temp 2 43C
Temp 3 81C
Core  17C

Temp 3 er markeret med et "bål", men jeg kan umiddelbart ikke finde ud af, om der er en ting i computeren der bliver for varm, eller hvilken enhed det drejer sig om. Er det nogen som ved, hvordan det skal tolkes?

Prøvede med et tilsvarende program, men der var varmeudviklingen omkring/i cpu'en max 43C.
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2011 - 11:07 #1
Det er en fejl i programmet, du er IKKE den eneste:
http://forums.steampowered.com/forums/archive/index.php/t-1119376.html
Avatar billede steen67_dk Juniormester
03. januar 2011 - 11:32 #2
Tak for svaret. Så kan jeg godt levere den nye cpu-køler og kabinet køler tilbage til forretningen igen.

Jeg tjekker lige de forslag, der er gives i din henvisning, så vender jeg tilbage igen.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
04. januar 2011 - 00:27 #3
Nu har jeg installeret og kigget lidt på Amd Overdrive Utility.
Her står de samme tal under "board status"

Tmpin1 34c
Tmpin2 33c
Tmpin3 81c

Så er tallet "81c" stadig ligemeget?
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2011 - 08:03 #4
Hvad måler den sensor der viser: Tmpin3 81c ??
Avatar billede steen67_dk Juniormester
04. januar 2011 - 13:53 #5
Problemet er at jeg ikke ved det. Syntes ikke rigtigt jeg kan se det nogen forklaring nogen steder. Men som tidligere skrevet testede jeg også med et andet program, uden den viste nogen store temperaturudsving. Det link sm du henviste til beskrev sjovt nok også de samme målinger, som jeg undrede mig over.
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2011 - 14:23 #6
Du kunne jo prøver programmet SIW (gratis versionen)

Hent og installere det, kig på Sensors
Den vil i gratis versionen (nederst) kun vise i xx anatl sekunder, men du kan dog få det vist igen og igen.

http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede steen67_dk Juniormester
05. januar 2011 - 12:40 #7
Det vil jeg forsøge, at få tid til at kigge på senere i dag. Tak indtil videre.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
10. januar 2011 - 03:05 #8
Hej Haverslev

Undskyld ventetiden, men havde (yderligere) problemer med computeren. Skiftede til en større strømforsyning, men den første var defekt. Så der gik lige lidt tid.

Jeg har nu afprøvet dit forslag, men det gav mig ikke yderliger svar.

MEN jeg forsøgte at blæse kølig (ikke så så meget kølligt) luft fra en føntørre på Chiptset'et AMD 770. Det fik temp3 til at falde fra 82C til 78C. Jeg prøvede dette, da jeg kunnne mærke den er meget varm, når computeren køre. Skal dog lige nævne at grafikkortet (Geforce Club GT 9800) sidder tæt på nævnte, og derved også blev "ramt" af den "køllige" luft.
Avatar billede haverslev Novice
16. januar 2011 - 17:51 #9
Hmm, har ikke lige andet i ærmet pt.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
25. januar 2011 - 14:50 #10
Hej "haverslev"!

Siden vi kommunikerede sidst har jeg fra Gigabyte (mit bundkorts producent) fået besked om, at det skulle være mit grafikort der optræder som Tmpin3 81c i Fanspeed.

Jeg har ellers læst en anmeldelse af mit bundkort, hvor en skriver at det er et bundkort problem, og hans maskine går ned en gang i mellem, lige som min. Men tak for din indsats.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
25. januar 2011 - 14:52 #11
Ville give dig point for din indsats, men det gik vist galt. Hvordan gør man så?
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2011 - 17:51 #12
Godt du fik en "løsning" på problemet.
Glem points, det retter vi op på næste gang du evt. har et spørgsmål jeg kan svare på :-)