Avatar billede alleslev Nybegynder
04. januar 2011 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med ASP (Mysql,Html,ASP)

Hej

jeg har nedenstående kode.

tabellen "sider" indeholder siden med et felt der hedder "menu_punkt" som referer til ID i tabellen "menu"

meningen er jo så at når man looper tabllen "menu" ud og den kommer til ID = menu_punkt så skal den markere det felt i selected boksen.

<BODY><h3>Ret Side</h3><p>
Her kan du rette din Side.<p>
<form method="POST" action="?s1=16&s2=side&action=ret_side&do=update&id=<%=rs("id")%>">
<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="5" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1">
<%
strSQL = "SELECT * FROM sider where id = " & request("id")
set rs = conn.execute(strSQL)

strSQL2 = "Select * from menu order by placering ASC"
Set rss = Conn.Execute(strSQL2)

folder = "images/billeder"
ImageDir = folder & "/" ' ' Mappen med filerne

Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files
%>
<tr>

Godt nytår
hilsen andreas

      <td width="17%">Menu punkt:</td>
      <td width="83%"><select name="menu_punkt" size="0">
<%
menupunkt = rs("menu_punkt")
if menupunkt = "top" then
response.write "<option value='top' selected>Du kan ikke ændre dette menupunkt!!</option>"
else
do
id = rss("id")
link = rss("link")
if menupunkt <> id then
response.write "<option value='" & id & "'>" & link & "</option>"
else
response.write "<option value='" & id & "' selected>" & link & "</option>"
end if
rss.movenext
loop while not rss.eof
end if
%>
      </select></td>
    </tr>
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. januar 2011 - 16:32 #1
I får lige koden igen - uden godt nytår midt i:-)

<BODY><h3>Ret Side</h3><p>
Her kan du rette din Side.<p>
<form method="POST" action="?s1=16&s2=side&action=ret_side&do=update&id=<%=rs("id")%>">
<table border="0" cellpadding="5" cellspacing="5" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1">
<%
strSQL = "SELECT * FROM sider where id = " & request("id")
set rs = conn.execute(strSQL)

strSQL2 = "Select * from menu order by placering ASC"
Set rss = Conn.Execute(strSQL2)

folder = "images/billeder"
ImageDir = folder & "/" ' ' Mappen med filerne

Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ImageDir))
Set objFiles = objFolder.Files
%>
<tr>

      <td width="17%">Menu punkt:</td>
      <td width="83%"><select name="menu_punkt" size="0">
<%
menupunkt = rs("menu_punkt")
if menupunkt = "top" then
response.write "<option value='top' selected>Du kan ikke ændre dette menupunkt!!</option>"
else
do
id = rss("id")
link = rss("link")
if menupunkt <> id then
response.write "<option value='" & id & "'>" & link & "</option>"
else
response.write "<option value='" & id & "' selected>" & link & "</option>"
end if
rss.movenext
loop while not rss.eof
end if
%>
      </select></td>
    </tr>
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 18:26 #2
det første jeg ville gøre var at udskrive dine variabler så du kan se hvad der reelt bliver sammenlignet - dvs fx

response.write menupunkt & " - " & id

hvis de ser ud som forventet og det også ser ud som om der er noget der burde matche skyldes det sikkert at du sammentligner to forskellige datatyper - fx tal med tekst - så hvis du caster dem til samme type foregår der en reel sammenligning - fx

if cint(menupunkt) <> cint(id) then
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. januar 2011 - 18:41 #3
Hej

Det linger helt sikkert en løsning - da du skrev det kom jeg godt til at tænke på at de står ikke som samme type i tabellerne.

Tak

men hjælp nu kommer der en fejl frme hvergang jeg forsøger at åbne min side.

Active Server Pages error 'ASP 0115'

Unexpected error

/ultimateliving1/default.asp

A trappable error (C0000005) occurred in an external object. The script cannot continue running.

fejlen kommer i det øjeblik at der skal læses fra en tabel.

jeg bruger db4free.net som mysql database mens siden er udner opbygning.
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 19:12 #4
det kræver nok at du finder ud af hvilken linje der forårsager fejlen.
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. januar 2011 - 19:18 #5
ja men det er en fejl hos min udbyder.

Når jeg loader siden 1 gang viser den fejl - trykker jeg opdater så viser den siden med data fra datbasen, lidt mystisk.

det gælder også en side som har kørt uden problemer i langt tid

men det er kun på de sider hvor der skal hentes indhold fra databasen.

har også lidt læst på deres blog at de er ved at opdatere og ændre ipadresse på bla.a. deres Mysql server.

tjek selv. www.termografør.dk - se nyhederne i højre side fornede.

men læg et svar:-)
Avatar billede alleslev Nybegynder
04. januar 2011 - 21:02 #6
Læg et svar  - alt virker som det skal nu - tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 22:13 #7
svar :)