Avatar billede dr0zie Nybegynder
05. januar 2011 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Domæne hos GratisDNS.dk til at pege på Hetzner server

Hej Eksperter,

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt denne dedicated server http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/eq4

Og så ligger mit domæne hos GratisDNS.dk

Nu er det sådan at når man går ind på det danske domæner skal man komme ind og få hjemmesiden frem der er hosted på serveren.

Men er den bedste løsning at blot ændre A (Navn -> IP adresse)
og så lave en url forward til serverens IP, eller skal jeg ændre navneserveren så det på en eller anden måde er navne serveren på serverens hos hetzner der styrer det hele?

Og hvordan får jeg oprettet mails?
SKal have oprettet en del @mitdomæne.dk mails.. Hvordan går jeg dette?

Håber I kan hjælpe
Avatar billede linkby Nybegynder
05. januar 2011 - 14:47 #1
A (Navn -> IP adresse)
Avatar billede dsane Praktikant
08. februar 2011 - 22:06 #2
Lader til, at din server får en offentlig IP adresse, så en A record hos gratisDNS.dk er korrekt som Linkby skriver.

Med hensyn til mails, så kan du anvende MX records til at pege på en mail server som du har installeret på din dedikerede server. Læs evt. vejledningen hos gratisDNS.dk for Mail eXchange records.

MEN jeg tror du kan nøjes med at købe en simpel mail forward hos gratisDNS.dk. Det koster omkring kr. 30,- om året.

Mail forwarden videresender mails sendt til ditnavn@domain.dk til din "normale" e-mail hos Telenor el. TDC el. Stofanet etc.

I dit mail program, så registrerer du blot afsender mail adressen som ditnavn@ditdomain.dk, og vupti, så kan ingen se, at du i virkeligheden modtager posten via din udbyders mail.

mvh.

John Dsane Andersen