Avatar billede tuidoi Nybegynder
08. januar 2011 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP på smartphones ved 3G?

Hej Eksperter.

Jeg har et spørgsmål vedrørende IP adressen på en smartphone. Jeg håber jeg har lagt det i den rigtige kategori.

Når man går på internetet via sin mobil har den vel altid en IP adresse hvad enten det er med GPRS, 3G eller Wifi.?

Med Wifi er IP'en den samme i lang tid af gangen, men hvad med de andre forbindelser såsom GPRS eller 3G ændres IP adressen i takt med, at man flytter sig rundt med sin mobil eller holder man sin IP indtil man er færdig med den?

På forhånd tak for svar. :)
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 15:19 #1
på wifi er det den ip adresse som din router har som bliver vist udadtil.

men på GPRS og 3g er det den ip som den sender du er koplet til har så alt efter hvor du er i landet skifter den nå du bevæger dig rundt. :) den kan også skifte en gang imellem hvis du bare slår 3g til og fra et par gange da den så finder på at hoppe på en anden sender.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 15:22 #2
forskællen på gprs og 3g er at gprs er meget langsommere den køre højest med omkring 114 kbps og 3g kan kører 385kbps og nogle gange mere hvis du er tæt på din sender .
Avatar billede tuidoi Nybegynder
08. januar 2011 - 15:25 #3
Hvis vi nu forestiller os at 3G er tændt hele tiden, mens tjenesten bruges og telefonen ikke bevæger sig, så vil den fastholde sin ip adresse på samme måde som med Wifi?
Avatar billede frederikbh Nybegynder
08. januar 2011 - 15:50 #4
ja medmindre du står lige mellem 2 sendere hvor begge signaler er næsten lige stærke så vil mobilen nok ikke helt kunne finde ud af hvilken en den helst vil være koblet til :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
13. januar 2011 - 20:15 #5
Ved du om det er muligt at oprette en server via 3G? er det net man får adgang til via 3G direkte fra ISP'en eller ligger der en NAT/Firewall imellem således at man ikke har mulighed for at bestemme hvilke porte der skal sendes data over?