Avatar billede faroeboy Nybegynder
08. januar 2011 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opstart problem!

På min Dell Inspiron 1525 med Win 7 EN har jeg fået et opstartsproblem.
Da jeg købte den var der installeret Win XP, men jeg har installeret Win 7 over den, og den har fungeret meget godt i over eet år.
Da jeg her til morges tændte for den ville den bare ikke, men kom op med følgende:
"DELL MediaDirect, Building your DELL MediaDirect Files...."
Så hopper den over til næste side og der står " Dell MediaDirect Express cannot acces your Hard drive. This may be because you have enabled Microsoft BitLocker (Drive Encryption) MediaDirect Express is not accessable when Microsoft BitLocker is anabled"
Hvad gør jeg?
Avatar billede faroeboy Nybegynder
09. januar 2011 - 01:20 #1
Ingen forslag?
Avatar billede Jensen DK Novice
09. januar 2011 - 07:54 #2
Du skal ind og se om Bitlocker er aktiveret, den kan være skyld i at du ikke kan få forbindelse til Harddisken.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/bitlocker
Prøv om du kan komme ind i fejlsikret tilstand, måske F8 under boot.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. januar 2011 - 08:28 #3
Du kan også gå i Bios og se om din Harddisk står til Disabel, tast Delete under boot, og ellers kan prøve at tage al strøm fra komputeren væk med batteriet væk fra lysnettet tryk på startknappen flere gange vent 10 min. sæt så strøm på igen og boot op påny.
Avatar billede faroeboy Nybegynder
09. januar 2011 - 10:07 #4
Kan ikke komme ind i fejlsikret tilstand den går over til XP i safe mode og så melder den fejl ( blå skærm ) står:
" stop:00000007B (0xF794c524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)"
Har prøvet det med strømmen, den går bare i samme hak hver gang, desværre.???
Avatar billede Jensen DK Novice
09. januar 2011 - 12:34 #5
Hvis du har en DVD til W7 så prøv en reparer.
Avatar billede faroeboy Nybegynder
09. januar 2011 - 19:50 #6
Har prøvet med win 7 DVD reparer men nej, Så langt.
Kan starte med at fortælle jeg har løst gåden, det må det være. Jeg har ikke oplevet sådan en, ja ved ikke hvad :(
Jeg brugte det af tiden på at lede efter oplysninger på nettet, og det skulle tage rigtig mange timer "skidt med det den kører igen".
Til dem som vil vide det så er den tast ca. een tomme fra starttasten som skulle til for at starte bæstet Dell Inspiron 1525 med Media Direct. " Ikke bruge startknappen som sædvanlig, men i stedet slukke for bæstet, for så at trykke på tasten (som har et hustegn) vupti så startede den som om intet var sket.???????? Dejligt så ved vi det. Tak for dit bidrsg "silbidor".
Herved afslutter jeg dette spørgsmål.