Avatar billede KarlTh Nybegynder
09. januar 2011 - 21:52 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Sprog i Windows7 starter.

Hej efter køb af en netbook med Windows7, skete der en fejl under opstarten, da der blev valgt engelsk som sprog. Kan det rettes bagefter, eller er der andre måder så man kan få normalt dansk tastatur?
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 21:56 #1
Avatar billede KarlTh Nybegynder
09. januar 2011 - 22:10 #2
Tak for linket, det vil jeg prøve når jeg skal ned og hjælpe staklen.
09. januar 2011 - 22:11 #3
<KarlTh>: Velkommen til E. ...

Det du mener er vel hele systemmet som er på [engelsk] ?
#1 beskriver skift af tastatur 'layout' til [Dansk]. Men det ændrer jo ikke sproget på skærmen...

Jo - det er helt forfra med instalation...
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 22:36 #4
#3.

Jeg gik ud fra denne tekst:

"eller er der andre måder så man kan få normalt dansk tastatur?"

Hvis det er hele styresystemet, som er installeret på engelsk, så er vi enige :-)
Avatar billede Distant Nybegynder
10. januar 2011 - 09:40 #5
Hvis du har valgt engelsk som sprog er du næsten "stuck" med det.
Men hvis det bare er tastatur layout og du evt. er ligeglad med om din windows 7 kører med engelsk setup også bare dansk tastatur så gør du følgende:
Gå ind i kontrol panel - Region and language - gå op under fanebladet keyboards and languages - tryk change keayboards - tryk add - vælg danish - oppe i toppen vælger du default input language danish.
slet den engelske, da du ellers kan komme ud for at skifte ved at trykke alt + shift + enter.

Du kan prøve at ændre display language i windows 7 osse under -
Gå ind i kontrol panel - Region and language - gå op under fanebladet keyboards and languages - under display languages trykker du på install / uninstall languages og følger den guide der kommer.
Såfemt du har problemer med at finde frem til det sprog du gerne vil bruge er du velkommen til at skrive til mig så skriver jeg en guide mere.
Avatar billede Distant Nybegynder
10. januar 2011 - 09:41 #6
display language er det sprog windows bruger.
grunden til jeg skriver at du næsten er stuck med det er at jeg aldrig har prøvet denne feature men håber det her hjælper dig.
Avatar billede KarlTh Nybegynder
11. januar 2011 - 17:15 #7
Hej Distant
Tak for hjælpen. Nu kører den med engelsk som systemsprog, men både tastatur og tekst på skærmen er dansk. Det var lidt kringlet, men ved at vælge region først og så ændre sprog og tastatur bagefter fik vi lavet en brugbar opsætning.
11. januar 2011 - 17:27 #8
Du burde da have haft mulighed for at vælge DK sprog 100% under FØRSTE instalation ? Eller er 'putteren' købt i en US land ?

Det bliver let noget rod med engelsk som systemsprog, men både tastatur og tekst på skærmen er dansk ...
Avatar billede Distant Nybegynder
12. januar 2011 - 08:06 #9
KarITh det var så lidt skriv endelig hvis jeg kan hjælpe yderligere.
Brug evt min guide til osse at skifte system sprog.

karise_larry hvis du læser hans indlæg vil du osse kunne se der skete en "fejl" under installation :)
Avatar billede Distant Nybegynder
12. januar 2011 - 08:08 #10
Hvis du ikke læste det første gang skriver jeg igen hvordan du kan ændre system sprog i windows 7 :)
Du kan prøve at ændre display language i windows 7 osse kontrol panel - Region and language - gå op under fanebladet keyboards and languages - under display languages trykker du på install / uninstall languages og følger den guide der kommer.
Såfemt du har problemer med at finde frem til det sprog du gerne vil bruge er du velkommen til at skrive til mig så skriver jeg en guide mere.
Avatar billede Distant Nybegynder
09. februar 2011 - 06:47 #11
Takker for det accepterede svar og håber du fik den hjælp du søgte.