Avatar billede jescool31 Praktikant
11. januar 2011 - 21:15 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min PC genstarter konstant!

Hej Eksperter.

Jeg har et lille problem.

min pc starter, og så kommer det der, frem hvor jeg har 5 muligheder (fejl sikret tilstand m.m), hvorefter jeg tar Start windows xp normait. Så loader den lidt, og så stopper den, og der kommer sådan noget blå frem med tekst, og derefter genstarter den (og sådan forsætter den bare). Det er en HP pavilion t000.

Windows XP Home Edition

/Riflen
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. januar 2011 - 21:55 #1
Mit bud er noget hardware der ikke helt spiller.

Kan du komme ind i Windows, hvis du vælger fejlsikret tilstand?
Avatar billede jescool31 Praktikant
11. januar 2011 - 22:59 #2
Nej det kan jeg ikke?
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. januar 2011 - 06:43 #3
Start med at prøve at fjerne alle eksterne enheder, undtagen keyboard og selvfølgelig skærm og se om det gør en forskel.

Forsøg at smid en windows installations CD i og kør en repair
Avatar billede jepz13 Nybegynder
12. januar 2011 - 10:00 #4
Ja fjern eksterne enheder som nicidem siger.
Ellers er en formatering måske den eneste udvej.
Avatar billede jescool31 Praktikant
12. januar 2011 - 15:36 #5
nicidem, det virkede ikke.

Jeg har ikke en CD.. ;(
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. januar 2011 - 18:15 #6
Har du en harddisk med et operativ system der kører, som du kan sætte i?
Avatar billede jescool31 Praktikant
12. januar 2011 - 19:00 #7
Nej? er der andre muligheder?
Avatar billede nicidem Nybegynder
12. januar 2011 - 19:14 #8
Siden du ikke har en windows CD... Kan jeg kun anbefale at teste med en Ubuntu live CD eller USB, for at tjekke om det er harddisken

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Hvis du kan køre den, er det harddisken... Så skal du nok formatere og geninstallere windows.
Avatar billede jescool31 Praktikant
12. januar 2011 - 20:23 #9
Skal jeg så bare sætte usb'en ind i pc'en og hvad så efter???
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. januar 2011 - 17:04 #10
Boot på USB'en. (Kan være du skal slå det til i BIOS)

Der står en masse dokumenation om hvordan du laver den bootable til windows på siden...
Avatar billede jescool31 Praktikant
13. januar 2011 - 19:27 #11
Hvad er BIOS?
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. januar 2011 - 19:32 #12
Hehe, tror du vil gøre det noget nemmere for dig selv, hvis du lånte en windows CD af nogen, så du kan køre en repair!
Avatar billede jescool31 Praktikant
13. januar 2011 - 19:44 #13
Det havde jeg også tænkt mig men hvad er bios?
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. januar 2011 - 20:23 #14
Basic input/output system. Der ligger i en chip på din computers motherboard, som er det første der kører når computeren starter.
Du kan komme ind i den ved at trykke på Del/F2/F10 eller hvad der står på din skærm når den starter op.
De fleste nyere computere er sat til at kunne boote på CD, nogle skal have det aktiveret i BIOS setup.
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. januar 2011 - 20:24 #15
USB ikke CD...
Avatar billede jescool31 Praktikant
14. januar 2011 - 21:26 #16
Min PC er ca 6-7 år gammel? så tror du ikke jeg kan boote den uden cd?
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. januar 2011 - 22:12 #17
Jeg tvivler på du kan boote den med USB ihvertfald!
Nej, få fat på en CD, så du enten kan køre en repair eller geninstallere.
Avatar billede jescool31 Praktikant
14. januar 2011 - 23:52 #18
Okay, du har fortjent de point's.. bare skriv et svar ;
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. januar 2011 - 16:45 #19
Noget nyt?