Avatar billede niklasnina Nybegynder
13. januar 2011 - 16:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne harddisk.

Findes der et program der kan åbne en harddisk.En af mine venner kan pludselig ikke se en af hans diske på sin pc disken er ikke den med win xp home men en anden disk som sidder i hans pc.Vi har prøvet at tage disken ud og sætte den i en anden pc, men lige meget hjælper det,disken er en sata disk,og computeren er en stationær acer aspire sa 90.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2011 - 16:40 #1
Kan disken ses i diskhåndtering?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
13. januar 2011 - 16:58 #2
Nej den kan ikke ses i diskhåndtering.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2011 - 17:07 #3
Når disken tilsluttes, starter den så almindeligt op, eller laver den kliklyde?
Er der sata drivere på pc'en den tilsluttes?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
14. januar 2011 - 13:26 #4
Disken starter helt normalt op,jeg kan mørke at den kører når jeg lægger hånden på den,og den laver ingen klikkelyde.Den disk hvor win xp ligger er også en sata disk,så der skulle vel være sata drivere på pc'en.

-
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 16:23 #5
Bliver disken set i bios?
Har han opdateret sin bios?
Der er jo også indstillinger herinde vedrørende vedrørende sata diske. Disse indstillinger er forskellige fra bios til bios.
Hvis den heller ikke detekteres her må disken have et defekt print.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 00:43 #6
Prøv at smide den i et eksternt HDD kabinet og se om den kan læses herfra.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
15. januar 2011 - 14:06 #7
Vil du ikke forklare mig hvordan jeg gør det,jeg har en ekstern  HHD men den er der ikke noget kabinet til så jeg forstår ikke rigtig hvad du mener.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 14:15 #8
Du skal pille HDD ud af PC og sætte den i et transportablet HDD kabinet. Hvis du i forvejen har et ekstern HDD kabinet, så kan det måske skilles ad og du kan så prøve at montere HDD fra PC i istedet. Hvis ikke du forstår det, skal jeg nok prøve at forklare det på en anden måde.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
15. januar 2011 - 14:30 #9
Som jeg skrev har jeg en ekstern HHD men den sidder ikke i noget kabinet,så jeg forstår ikke helt hvad du mener.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 14:42 #10
Tror du tænker på et PC kabinet, når jeg skriver kabinet. Det er et kabinet kun til en 3.5" HDD, som fx. dette:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=673094
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 16:41 #11
fhansen hvorfor linker du til en harddiskboks med disk i?
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=315017
MAn kan også købe denne her:http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
Avatar billede fhansen82 Mester
15. januar 2011 - 16:46 #12
Det var bare for at vise, at det ikke var et PC kabinet. Om hvorvidt der er HDD i eller ej, var ligegyldigt. Niklasnina skrev at han havde et kabinet, så jeg ville bare slå fast hvad det var jeg snakkede om :O)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
16. januar 2011 - 14:38 #13
Hej igen.Det link som henviser til Sandberg med USB tilslutning, det apparat har vi prøvet uden held,så et kabinet til en eksternt HDD vil vel heller ikke hjælpe.mit spørgsmål går mere på om der findes et program der kan åbne disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 17:13 #14
#5?? Blev den detekteret i bios på den anden pc?
Avatar billede fhansen82 Mester
17. januar 2011 - 13:42 #15
Tror desværre godt du kan regne med at disken er død. Det lyder mildest talt som det. Problemet er hvis læsehovedet er røget, så er det ligegyldigt med at man kan høre skiverne spinne. Du kan prøve at tage HDD ud og ryste den stille og roligt oppe ved øret. Hvis du kan høre at der er noget der rasler, så kan det være læsehovedet der er smuttet af. Har jeg hørt om før. Det er vel ikke tilfældigvis en Western Digital HDD?
Avatar billede niklasnina Nybegynder
17. januar 2011 - 14:43 #16
Når du skriver om disken bliver detekteret i bios,er det så noget der sker automatisk eller skal jeg selv foretage mig noget,og hvis hvad skal jeg så foretage mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2011 - 16:37 #17
Inde i bios er der mener jeg man kan stille om det er deaktiveret manuelt eller automatisk. Den defaulte indstilling er automatisk så vidt jeg husker.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
18. januar 2011 - 16:32 #18
Jeg må nok se i øjnene at HHD er kaput.Hvordan giver jeg point her?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2011 - 16:37 #19
Du beder den/dem om at lægge et svar som du kan acceptere.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede fhansen82 Mester
18. januar 2011 - 16:39 #20
Du skal give point ved at den du syntes løste dit spørgsmål bedst (eller prøvede), skriver et svar som bliver gult. Det sætter du flueben i. Så du må lige skrive hvilket svar du fandt mest bevendt.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2011 - 16:49 #21
#18 Ikke for at vade i det, men har man været bruger i 7 år på eksperten, så burde man vel vide hvordan man lukker trådene, og vurderer hvem der har givet den bedste hjælp.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
21. januar 2011 - 15:42 #22
Da jeg ikke syntes nogle af svarene hjalp mig,vælger jeg at lukke spørgsmålet,og takker mange gange for jeres hjælp.