Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. januar 2011 - 18:50 Der er 5 kommentarer

Hjælp mit med at lære dreamviewer(php, mysql)

Hej Eksperter, jeg vil meget gerne lære at programmere php og mysql, dertil har jeg købt en licens af dreamviewer;) og så tænkte jeg om der var nogle rare Eksperter som ville sende(PB) nogle små opgaver til mig, og links til tutorials... så jeg kunne lære det stille og roligt;)

Håber på at der er nogen som vil tage sig tid til at hjælpe mig:)

Mvh Cyberman29
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. januar 2011 - 18:50 #1
Sorry stave fejlen i overskriften;)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 18:58 #2
Jeg vil anbefale dig at købe hæftet "Start på PHP" eller "Start på PHP5" af Thomas G. Kristensen. De er ikke specielt dyre. Omkring 80 kr. Jeg synes personligt at de er gode til at starte op på, selvom alle ikke er af den mening. Og så er der også små opgaver hen af vejen som man kan løse.

Så er der også den fordel at du har det i boglig form og er tvunget til at læse det og skrive det komplet i hånden for at få det op på skærmen, istedet for en tutorial på nettet hvor halvdelen/det kedelige bare kopieres over alligevel. Det læres der ikke noget af! Det giver meget mere at læse det, huske det og skrive det selv. :-)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. januar 2011 - 19:12 #3
Okay, tak kan du evt give mig et link til hvor man kan købe den på nettet? har nemlig også invisteret i bogen "Lav dit eget cms med Dreamweaver 8, PHP og Mysql" som jeg helt klart også får noget ud af, men det bøger du omtaler lyder spænende;)!
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
18. januar 2011 - 19:46 #4
Fandt dem selv men ellers tak;)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 20:41 #5
Okay. De kan købes hos forlaget Libris, som står for dem.
http://www.libris.dk/produkt/Start_paa_PHP_5.htm