Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 11:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Tastatur virker ikke windows

Hej - jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.  Jeg kan lige pludselig ikke få kontakt med mit tastatur.  Jeg har nu prøvet lidt af hvert. Jeg har afinstalleret hardwaren og håbede så på at Windows ville genkende ny hardware efter genstart.  Men det skete bare ikke.  Jeg har prøvet fejlfinding i kontrolpanelet under system osv.  Men intet hjælper.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe herinde.

På forhånd tak.
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 11:31 #1
HI - jeg får denne fejl log:

Følgende boot-start-eller-system-start-driver kunne ikke indlæses i8042prt
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 12:13 #2
Ok - den fejlmeddelse havde været der rigtigt længe - så det er nok ikke den der laver ballade - nu har jeg prøvet at lave systemgendannelse til før tastaturet gik i udu.  Men det hjælper heller ikke :(
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2011 - 13:02 #3
Jo, i8042prt ser ud til at have med dit keyboard at gøre.

SHvilket styresystem, mus og keyboard har du?
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 14:49 #4
Windows XP

Under hardware enhed står der at det er et HID-tastaturenhed og
musen en HID kompatibel mus.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2011 - 15:54 #5
Hvad står der på din mus og dit tastatur? Altså fabrikat?

Er din XP fuldt opdateret via Windows Update, og kender du til at arbejde med registreringsdatabasen?
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 16:22 #6
Tastatur - Medion
Mus - Microsoft

Alt er skulle være fuldt opdateret (sker automatisk) - og alt har virket indtil i går ?  Meget mystisk :)

Jeg er ikke nogen it-haj - men har efterhånden rodet en del med de forskellige dele af computeren - har haft to angreb/nedbrud pga. virus.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2011 - 16:34 #7
Jeg glemte lige et par spørgsmål mere.

Er tastaturet trådløst, og hvordan har det forbindelse til computeren, dvs. via en USB-stick i en USB-port, i en PS2-port eller hvordan? PS2-port er en af de to farvede (grøn/violet) porte bag på computeren.

Og computeren er en stationær, ikke?
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 16:46 #8
Tastaturet er trådløst via USB-stick (sort stik).

Computeren er stationær.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2011 - 17:03 #9
OK, så starter vi :-)

Først, har du checket, at batterierne i keyboardet virker, og har du forsøgt at genetablere forbindelse via taster på keyboard/USB-stick?

Prøv (med computeren tændt) at fjerne USB-sticken til keyboard, vent 10 sekunder og sæt det i igen.

Hvis ikke det virker, (hvad det nok ikke gør), så prøv det her:

Start > Kør > I vinduet skriver du:  msconfig  > OK > Generelt > Under "Startvalg" skulle den gerne stå til "Normal start", mdmindre du selv tidligere har været herinde og ændre > Anvend > OK > Genstart og se, om det har hjulpet.
Avatar billede gitte123 Praktikant
20. januar 2011 - 18:07 #10
Desværre er der intet af ovenstående der virker.

Jeg ved ikke om det har betydning, jeg får følgende 2 fejlmeddelser når jeg tænder computeren.  Jeg har fået dem et stykke tid - men det har ikke tidligere generet  tastaturet

Fejlmeddelse 1:
AirGCFG.exe - Indgangspunktet blev ikke fundet
Propcedureindgangspunktet apsGetInterfaceCount blev ikke fundet i DLL-bibloteket wlanapi.dll

Fejlmeddelse 2:
WZCSLDR2.exe - Indgangspunktet blev ikke fundet
Propcedureindgangspunktet apsInitialize blev ikke fundet i DLL-bibloteket wlanapi.dll
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2011 - 19:40 #11
Alle fejlmeldinger kan have betydning, især når man som dig skal prøve at finde hjælp til et problem her :-)

Jeg kunne godt give dig et par forslag mere, men noget tyder på, at du har problemer med snavs på maskinen. Du skriver f.eks. også "har haft to angreb/nedbrud pga. virus."

Bruger du en D-Link WLAN USB Stick til trådløst internet? De to sidste fejlmeldinger er relaterede til en sådan.
Avatar billede gitte123 Praktikant
21. januar 2011 - 12:32 #12
Hej Milter - Tak for info vedr. fejlmeddelser - skaden er sket da jeg har slettet programmet da jeg ikke bruger D-Link mere.  Men tilsyneladende var programmet ikke fjernet helt.  Nu har jeg fået det fjernet så mine fejlmeddelser er væk.

Jeg skulle dog ikke have snavs på min computer den er lige blevet renset fuldstændig :) Men jeg har kørt en "clean" af computeren med ccleaner bare for en sikkerheds skyld.

Hvis du har flere ideer høre jeg dem gerne - alternativt må jeg ud at købe et nyt tastatur - æv.

TAk for din hjælp "so far" :)
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2011 - 14:26 #13
Næste forslag vil være at køre en såkaldt "scannow". Det er et indbygget værktøj i XP, som kan reparere beskadigede systemfiler. Til det skal du måske bruge en XP-skive, som ikke behøver være din egen. Prøv at læse om proceduren herunder:

http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html
http://support.microsoft.com/kb/310747
Avatar billede gitte123 Praktikant
21. januar 2011 - 15:47 #14
Hej igen - nå så opstår problemerne - jeg har hele tiden kunne kopier og indsætte via musen og emails fra min anden computer - men nu skal jeg bruge enter knappen for at sætte komandoprompten igang.

Det lyder ellers som en rigtig god øvelse men ak.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2011 - 16:40 #15
Prøv at se, om du kan åbne åbne i fejlsikret tilstand. ?

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php
Avatar billede gitte123 Praktikant
21. januar 2011 - 17:42 #16
Hej Milter

nej jeg tror jeg må kapitulere - selv om det ikke er min stærke side.  Jeg kan ikke komme i fejlsikret tilstand uden at bruge tastaturet. Jeg takker for hjælpen.  Jeg fik dog løst mine fejlmeddelser.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2011 - 18:57 #17
OK. Uden keyboard kan det være en næsten umulig opgave at fejlsøge.

Og der fulgte ikke en adaptor med dit keyboard, så du kan slutte det til PS2-porten?
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. januar 2011 - 11:17 #18
Hej milter- jo det har der måske gjort - men det er rigtigt gammelt og vi er flyttet en del gange - så det er nok blevet forlagt på et tidspunkt.  Men det er nok bare gået i udu.  Det startede med at lave symboler og ii'er for derefter at være fuldstændig uden kontakt.

Men tak for din tålmodighed - jeg fik heldigvis klaret mine fejlmeddelser. Giv mig et svar så du kan få dine point.

Tak for hjælpen og rigtig god week ned,
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2011 - 11:40 #19
Velbekom og god weekend.