Avatar billede morkaj Nybegynder
21. januar 2011 - 10:27 Der er 1 løsning

Ny router/firewall

Hejsa.

Jeg skal have anskaffet mig en dims der kan følgende:

Bestående net: SBS 2008 med 10-12 klienter.
Herudover 10-15 andre brugere.

Jeg skal således kunne "skille" dc brugere og øvrige brugere således at der ikke kigges "over skulderen".

Det skal gerne være et produkt der er til at have med at gøre for ikke net-nørder. (dog med en rimelig indsigt generelt).

Venligst
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2011 - 12:40 #1
Hmmmm

Som jeg ser det har du i princippet to løsninger

1. Du kan vælge en linux firewall løsning. En PC med to netkort og en linux firewall løsning oven på. Der findes distributioner der er tunet til at virke som firewall (f.eks. Smoothwall eller tilsvarende) og som er relativt til at gå til og som du kan å hjælp til via f-eks. SSLUG

2. Kig på en Cisco ASA firewall. Her kan du hvis du er parat til at læse selv konfigurere den, og du kan købe dig til hjælp