Avatar billede JohanKristian Nybegynder
21. januar 2011 - 16:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer mister forbindelsen til internettet

Hej allesammen! Jeg starter lige med at sige at jeg ikke har nogen idé om jeg har lagt det her i den rigtige kategori, fordi jeg er ny her :-)

Men problemet er ihvertfald, at min ½ år gamle computer mister forbindelsen til internettet helt. Når jeg tænder den er der intet problem, men efter få minutter mister den forbindelsen til internettet. Hvis jeg kigger i højre side af skærmen kan jeg se at der er et rødt kryds over den trådløse indikator.

Jeg kan se i enhedshåndtering at min WIFI-ting ikke er frakoblet, men der er ingen chance for at oprette forbindelse igen. Det hjælper nogen gange hvis jeg genstarter den igen. Men det er langt fra hver gang.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt, reparation er ikke rigtig nogen mulighed, fordi jeg bruger den til at tage notater på i skolen osv.

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig :-)
21. januar 2011 - 18:01 #1
Velkommen til E. ...

Generelt - Under hvilket OS-System ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Gør den også sådan med andre trådløse steder, eller 'kun' hos dig selv ?
Avatar billede JohanKristian Nybegynder
21. januar 2011 - 18:07 #2
Jeg bruger Windows 7 Home Premium 64-bit.

Den gør det også ved andre netværk :-(
Har prøver på mit gymnasium, hvor andre har net selvom jeg ikke har, og jeg har også prøvet at skifte router, det hjalp heller ikke :-s
21. januar 2011 - 18:11 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
21. januar 2011 - 18:12 #4
... opdatér netkortsdriveren ?
Avatar billede JohanKristian Nybegynder
21. januar 2011 - 18:16 #5
Okay, så fik jeg også lige sat det på plads, forstår ikke helt det der point system, men det kommer nok på et tidspunkt ;-)
Avatar billede JohanKristian Nybegynder
21. januar 2011 - 18:19 #6
Har lige prøvet at opdatere driveren igennem enhedshåndtering, og den blev godt nok opdateret :-) Håber virkelig at det virker nu :-)

Men glemte helt at sige det, det er ikke sikkert at det har nogen relevans men nu siger jeg det alligevel, hver gang netværkskortet går ned, så lagger min computer helt vildt meget, ved ikke om det kan hjælpe hvis det ikke hjælper :-)
21. januar 2011 - 19:48 #7
... det kan godt have noget med at Netkortdriveren går i baglås/loop ...

http://www.eksperten.dk/faq  (Som du har fået ved tilmeldning...)
Avatar billede JohanKristian Nybegynder
21. januar 2011 - 20:59 #8
Okay :-)
Mange tak for det :-)
21. januar 2011 - 21:23 #9
Ping...

Hermed lagt et [svar] fra mig...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede jager Nybegynder
22. januar 2011 - 12:03 #10
slet netwærkskort og eventuelt tilhørende driver;evt. chipset driver hvad er det for en maskine? det er meget sjælden at wifi kort går istykker, så hvis over stående ikke hjælper kan en win geninstalation virke
Avatar billede jager Nybegynder
22. januar 2011 - 20:34 #11
unskyld opdater chipset driver