Avatar billede rikard Nybegynder
24. januar 2011 - 10:07 Der er 6 kommentarer

Jeg har et program der kræver administrator adgang, for standard bruger...

Hej
For Windows 7.

Programmet kræver administrator adgang, og det ligger på C: drevet og brugeren har kørsels ret til programmet.
Kan man lægge programmet ind i en liste eller noget så det automatisk køre som administrator uden indblanding fra bruger?
NB!
Det skal være sådan at det kun gælder for det ene program og i den sti det ligger i.
Avatar billede nissen2630 Novice
24. januar 2011 - 10:18 #1
Under egenskaber til programmet kan du sætte det til at køre som admin. på fanebladet 'Kompatibilitet'. Nede i bunden er der et flueben 'Kør dette program som administrator'
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. januar 2011 - 14:31 #2
jeg vil ikke anbefalde dig denne løsning, men finde en position der ikke kræver administrator rettigheder for at køre programmet... (lig det et andet sted end C:\)
Avatar billede rikard Nybegynder
24. januar 2011 - 19:40 #3
Programmet startes ved ind logning i et browser baseret mail system, herefter ender det i systray.
Programmets funktion er mail notify.
Jeg tror at det er funktionen og det at det ender i systray der gør at det skal køre som administrator.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. januar 2011 - 10:36 #4
ingen af de to dele bør være et krav om administrator rettigheder.

Jeg ville stadig kigge på om programmet kunne afvikles fra en anden fysisk plads på harddisken, hvor der ikke er krav om administratorrettigheder for at læse programdata.

Prøv f.eks. at køre det fra %temp% eller fra %appdata% for de enkelte brugere.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:51 #5
er det ikke på tide at lukke dit spørgsmål?
Avatar billede rikard Nybegynder
08. februar 2011 - 22:24 #6
Jeg har meget lyst til at lukke spørgsmålet, men har desværre ikke haft mulighed for at afprøve forslagne, selvom nogen af dem ikke kan lade sig gøre.
forslag 1 og 2.
Jeg bestemmer ikke hvor programmet lander når man logger ind, det ender samme sted, jeg ved heller ikke om det program der allerede er på disken bliver overskrevet. Jeg har på fornemmelsen at det SKAL køre direkte efter "download" og at jeg derfor ikke kan styre flag og andre indstillinger, desværre har jeg ikke haft mulighed for at undersøge om kompatibilitets indstillinger overlever login.
nr. 4 er jeg helt enig i men kan ikke finde nogen måde at styrer det på.
Jeg savner nok lidt en global indstillen der kan give "notify.exe" tilladelse til at køre evt. med oplysninger om udgiver og eller versions oplysninger eller endnu bedre en md5 check sum.
Det er derfor jeg ikke har lukket denne her.
Jeg kan ikke 100% afvise forslag 2, men er dog ikke sikker på at det kan lade sig gøre da det desværre kommer hver gang man logger på, det er noget rigtig øv...