Avatar billede Toros Nybegynder
30. januar 2011 - 13:44 Der er 5 kommentarer

Tilslutning af ReadyNAS og D-link router til TDC box

Hej eksperter...

jeg har netop fået en TDC box fra min internetudbyder. Den er tilsluttet og netforbindelsen til min pc er ok, men...

1. RAIDar finder min ReadyNAS, men jeg kan ikke gå ind på den...

2. Jeg kan ikke længere komme ind på  min D-Link router...

ReadyNAS'en og D-Link routeren er begge tilsluttet direkte til TDC boxen.

Håber der er hjælp at få....

Mvh
Torben
Avatar billede peerlarsen Praktikant
30. januar 2011 - 14:24 #1
Hej Torben.

Nu kender jeg ikke noget til TDC boxen, men jeg ved så meget, at din NAS server skal sættes til routeren, og ikke TDC boxen.

Som sagt, jeg kender ikke noget til TDC boxen, men leverer den ikke bare en internetforbindelse? Du skal altså trække et kabel fra den og til routeren, og der sætte nas til.

Du skal jo også sætte din pc til routeren, og ikke til TDC boxen.

Hilsen Peer
Avatar billede Toros Nybegynder
30. januar 2011 - 14:41 #2
Hej Peer

TDC box'en er en kombineret modem, router, switch og firewall... (såvidt den kortfattede brugsvejledning)

Grunden til at jeg vil bibeholde D-Link routeren er at jeg ønsker bedre trådløs dækning i mit hus. Der er problemer med signalet gennem etageadskillelsen.

Mvh
Avatar billede peerlarsen Praktikant
30. januar 2011 - 14:43 #3
Hej Torben.

Så må det være nogen indstillinger i f.eks. firewall der ikke tillader trafikken.
Avatar billede Toros Nybegynder
30. januar 2011 - 14:48 #4
Firewall'en har 3 indstillinger. Standard er det mellemste niveau. Jeg har prøvet at sætte niveau til laveste, men det hjælper ikke...

Mvh
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
31. januar 2011 - 00:38 #5
Hvad med fast ip på NAS drevet og D-link routeren?
Hvis de er sat op til statisk ip, og de ikke matcher den ip gruppe som TDC Boxen tildeler til enheder, herunder din pc koblet til TDC Boxen - ja så får du ikke umiddelbart forbindelse!

Men hvis din nas og router, blot skulle hente ip-adresse automatisk - ja så burde der altså ikke være noget problem.

Kender udemærket den TDC Box - har den selv og har haft samme setup! og firewallen har kun indflydelse mellem internet og TDC Boxen - ikke på lokalnetværket!

Jeg vil anbefale, at sætte din pc direkte til din D-link router.
Tjekke indstillingerne for WAN forbindelsen! (formoder du sætter din D-link til TDC Boxen via Internet/WAN porten på D-linken!
Den skal få ip automatisk! og må ikke tildele ip-adresser, der er ens med dem på TDC Boxen.

TDC boxen tildeler ip'er i ip nettet 192.168.1.0/24.
Sæt fx. din D-link til at udele DHCP ip'er i 192.168.2.0/24.

Dernæst ville jeg gøre det samme med din NAS.
Kobel den direkte til din pc og tjek nu indstillingerne på den også - hvis du altså kan få adgang til den på den måde - er jeg lidt i tvivl om - for du skal nok spørge efter den, på den ip den har, hvis den er sat op til statisk!

Som sagt - står de begge til at hente ip automatisk, burde der ingen problemer være, ud over at D-link routeren stadig ikke må tildele ip-adresser i samme ip-net!

Håber det kan hjælpe en smule på vej.