Avatar billede tommer Nybegynder
01. februar 2011 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne ekstern db i sql server management studio

Kan jeg åbne en database som ligger på mit webhotel (sql server 2007) i  sql server management studio på min lokale maskine?
Den på min lokale er sql server 2008 R2
Avatar billede jensriis Novice
01. februar 2011 - 20:43 #1
Du kan sagtens åbne en database på en remote sqlserver fra management studio på din PC.

Forudsat:
1. At den bruger du bruger er korrekt og har tilstrækkelige rettigheder på den remote sql server.
2. At du angiver korrekt navn på sql server når du connecter.

Iøvrigt er der mig bekendt ikke noget der hedder sql server 2007!
Avatar billede tommer Nybegynder
01. februar 2011 - 20:50 #2
iøvrigt: nåå nej det er vel 2008 :-)

Når man vælger connect kan jeg kun vælge mellem:
1/Database Engine
2/SQL server compact

det er vel ikke nogen af dem, når den version som jeg vil connecte til er en SQL Server 2008 db?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2011 - 20:59 #3
Måske kan du åbne den.

Det afhænger af om dit web hotel tillader forbindelser udfra til databasen.
Avatar billede jensriis Novice
01. februar 2011 - 21:06 #4
Du skal selv skrive navnet påp
remote server
Avatar billede jensriis Novice
01. februar 2011 - 21:07 #5
Hvis der kun kører en sql server på den remote server er navnet som reget det samme som navnet på den fysiske server.
Avatar billede tommer Nybegynder
01. februar 2011 - 22:20 #6
ok, har fået det til at spille, tak for hjælpen ;-)