Avatar billede azeofchaze Nybegynder
07. februar 2011 - 22:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slette faktura helt?

Hej Eksperter.
Håber I kan hjælpe mig med et -sikkert enkelt- spørgsmål.

Jeg har solgt nogle varer til en debitor, og vedhæftet en faktura med 14 dages betaling. Nu vil han ikke have varerne alligevel, og jeg har derfor en faktura der skal slettes.
Jeg kunne lave en negativ faktura så det økonomiske stemte, men vil gerne have hele fakturaen slettet, så varerne igen bliver tilføjet, og den ikke fremgår.

Når jeg forsøger at slette den, får jeg meddelelsen at "jeg ikke kan slette en faktura der ikke er udlignet".

Jeg bruger Summa Summarum på amatør-plan, og aner ikke hvad der menes med dette, samt hvordan det løses?!

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede ottobp Novice
07. februar 2011 - 23:02 #1
du  kan  ikke  slette  den  (som udgangspkt.)

det du skal gøre  er at lave  en  kreditnota; hvor du  inde det  kreditnota-dannelses-billede har mulighed  for at se  fakturaer på  den  pågældende debitor  og  du kan  hente  hele  salgsfakturaen ind  som  "model" for hvad  der skal stå i  kreditnotaen  -  og så  bogføre  den

så bliver  din faktura udlignet  og  sendt til hjørnespark;  du  får  dine varer  tilbageført

====================

det  fjerner ikke  fakturanr.´et fra jordens overflade som du  jo meget gerne vil have....  kan godt læse  hvad  du allerhelst vil have.

vil du således cleane  den helt væk;  så  må du gå  lidt mere brutalt  til  værks.

Du skal finde  din  seneste  sikkerhedskopi; som forhåbentlig ikke ligger alt for langt tilbage i bilagsnr.  Den indlæser du - og sletter  dermed  ALT  HVAD  DU MÅTTE  HAVE LAVET EFTER DEN !!!!  Er du parat til  det???  Du kan evt. indlæse den sikkerhedskopi  på  en anden pc  og  så  sammenligne  hvordan status  er ved at gå  tilbage til  den.

Herved kan du få et overblik over hvormange bilag og fakturaer du skal til at genbogføre for at komme  fremtil  stedet  ligefør den her famøse faktura som du har set dig gal  på  + dem der følger efter den.

Overvej  at leve  med den og så en fuldgod  kreditnota,  som nulstiller  den.  Det lever  langt de fleste med,

mvh
Otto B Petersen  certificeret forhandler af SummaSummarum
www.summasupport.dk
Avatar billede azeofchaze Nybegynder
07. februar 2011 - 23:30 #2
Mange tak for et hurtigt svar. Super lækkert.

Jeg havde ikke tænkt over at jeg kunne indlæse den pågældende faktura som kreditnota...Det har fungeret efter bogen. Perfekt.

Det var mest fordi jeg havde slået en masse varer ind, til under vejl priser, så jeg gad ikke at skulle lave alt om igen, og manuelt indsætte det.
Men det her er en fin løsning på det.

Jeg har tænkt på det med at indlæse en sikkerheds-kopi, men der har været flere fakturaer efterfølgende, så det ville ikke være optimalt.

Men super...Jeg har fået svar på mit spørgsmål. Tak for hjælpen.