Avatar billede Lasse Praktikant
08. februar 2011 - 11:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FTP server software

God middag folkens.

Jeg søger et stabilt ftpserver system som kan køre på en 2008 sbs server.
vi køre idag med den mest aktuelle ver. af BulletProof FTP server. desværre oplever vi oftere af der opstår udfald i forbindelser/overførelser, det kan ske både ved login, overførelse, browsing.

Jeg søger et FTP server system som andre har gode erfaringer med, vi har i firmaet adskellige 1000 connections iløbet af en dag, så det skal virkelig være noget der kan køre stabilt 24/7.

på forhånd tak for hjælpen

MVH

Lasse Aakjær Høyer
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 12:03 #1
Har du prøvet den indbyggede FTP i IIS serveren?
Avatar billede NCG Novice
08. februar 2011 - 12:17 #2
FileZilla ?
Avatar billede Lasse Praktikant
08. februar 2011 - 12:18 #3
Nej, vi vil helst ikke benytte den indbyggede, ifølge min IT afd. kan ikke helt huske hvad årsagen var, men jeg accepterede svaret dengang.
så jeg søger alternativer.
Det skal lige siges at vores FTP server ikke har noget med intern drift at gøre, det skal ikke kunne kædes sammen med AD eller lign tjenester.
Avatar billede Lasse Praktikant
08. februar 2011 - 12:19 #4
Jeg prøver lige at kigge på Filezilla, men er desværre et af de systemer som andre jeg har talt med ikke anbefaler!
lige nu kigge jeg på et system der hedder serv-u! www.serv-u.com
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:36 #5
jeg bruger filezilla på alle mine servere, og det kører upåklageligt...
Avatar billede Lasse Praktikant
08. februar 2011 - 12:50 #6
Jeg er nødt til at spørge, bliver din FTP også udsat for adskellige 1000 connections om dagen, det er meget vigtigt at det er et stabilt FTP system!
Avatar billede bedt Nybegynder
08. februar 2011 - 12:50 #7
#3 Ok

Nogen speciel grund til at du vil bruge windows server som host ?

Ellers kan jeg anbefale at du installerer en linuxbox, og bruger proftpd. Den kører rigtig godt og stabilt!

Alternativt til windows:

WS_FTP Server er designet til high-end.
http://www.ipswitchft.com/
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:56 #8
jeg har ingen erfaring med 1000+ connections, men har aldrig set filezilla gå ned.

Og WS_FTP, som bedt (#7) nævner, har jeg også gode erfaringer med.
Avatar billede Lasse Praktikant
08. februar 2011 - 13:24 #9
Det skal gerne være windows baseret, Vi har ingen her i firmaet som har arbejdet med Linux i flere år, så det er ikke noget vi bare sådan tager i drift. jeg kigger lige på WS_FTP.
Avatar billede NCG Novice
09. februar 2011 - 10:29 #10
Lidt ekstra info til vores FileZilla. Den har i dag allerede haft over 6000 connections, den kør meget stabilt.
Avatar billede Lasse Praktikant
11. maj 2011 - 11:27 #11
Dette spørgsmål lukkes, har ikke fundet en ordentlig erstatning endnu!
Avatar billede Lasse Praktikant
08. september 2011 - 00:31 #12
Det har vist sig at netkortet var defekt, vi er igang med at virtualisere, så efter ftp serveren blev flyttet blev serveren stabil.