Avatar billede jjk1301 Nybegynder
13. februar 2011 - 09:11 Der er 2 kommentarer

Sortere to kolonner

Hej
Jeg har flg. opgave i Excel
I kolonne A har jeg kundens navn
I kolonne B realiseret salg i perioden
I kolonne C kundens navn (hentet fra et andet ERP system sammen med kolonne D).
I kolonne D budgetteret salg på kunden.

Jeg sorterer kolonne B efter største oms. samtidig med markering af kundens navn i kolonne A.
Så langt så godt.
Samtidigt ønsker jeg at sorterer kolonne C og D således at
jeg kan sammenligne budgettallet for kunderne sorteret efter det realiseret salg.

Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede klausrw Juniormester
13. februar 2011 - 09:28 #1
Jeg ville bruge et autofilter i kolonneoverskrifterne. Når det er på plads, kan man sortere alt det man ønsker.

:-) Klaus
Avatar billede jjk1301 Nybegynder
13. februar 2011 - 16:06 #2
Tak for svaret.

Men jeg forstå desværre fortsat ikke hvordan det kan løse opgaven.
Måske har jeg ikke forklaret det godt nok.

Men jeg har nu fundet svaret med almindelig sortering efter kolonner.

Tak for svaret.