Avatar billede charlotteaq Nybegynder
14. februar 2011 - 09:31 Der er 3 kommentarer

Få fat i Input box i aspx.cs filen?

Hej
Jeg kan ikke finde ud af at få fat på input feltet i .cs filen

Normalt med TextBox hedder den:

cmd.Parameters.AddValue("@dato", Convert.ToDateTime(TextBox_dato.Text));

Men da jeg skal bruge et input felt i stedet pga. noget jQuery er jeg lidt på bar bund.

<input type="text" id="datepicker" />

:)
Avatar billede keysersoze Guru
14. februar 2011 - 09:41 #1
du er nødt til at sætte runat="server" på - på den måde kan du få fat i det vha ID. Men så vil ID, som udgangspunkt, også blive autogenereret og det går sikkert ud over din jquery og så er du enten nødt til at ændre din jquery til at få fat i ID fx vha control.ClientId eller, hvis du kører 4.0, sætte ClientIDMode="Static" på kontrollen.
Avatar billede sirius Nybegynder
14. februar 2011 - 12:39 #2
Du kan også bruge Request.Form["datepicker"], hvis feltet er med i den form der bliver submittet.
Avatar billede Syska Mester
14. februar 2011 - 15:06 #3
Ja, men så skal du sætte "name" attribute på din input felt, hvis du skal bruge sirius foreslag.

Eventuelt hvis du er på ASP.NET 4, kan du bruge TextBox og selv sætte ID på dine control, så du ved hvad de hedder client side og deraf nemmere kan bruge jquery.

mvh