Avatar billede kongen72 Nybegynder
18. februar 2011 - 15:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ROOTIP ?

hej

kan nogen forklare mig, hvad ROOTIP helt præcis er? -og hvordan jeg bruger det.

har et domæne som jeg skal have viderestillet til mit surftown webhotel. hvilken ip adresse skal jeg bruge for at redirecte domænet ?

tak på forhånd
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. februar 2011 - 15:27 #1
Til den IP adresse du har fået udleveret fra Surftown.dk.

De har flere IP Adresser så det er umuligt for os at gætte til hvilket server du er puttet på ved surftown :)
Avatar billede kongen72 Nybegynder
18. februar 2011 - 15:57 #2
hej

når jeg indtaster ip adressen i ROOTIP (@ record)

kan jeg ikke indtaste min url i HTTP Forward. og siger at værdien er Peger ikke korrekt. Er det helt normalt ?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. februar 2011 - 16:28 #3
Hvor har du dns henne?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
18. februar 2011 - 17:17 #4
webhosting.dk
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
18. februar 2011 - 17:25 #5
Må jeg spørge om hvorfor du ikke bare flyttet dns hosting over til surftown.

Kender ikke til webhosting.dk dns opsætning der må en anden på banen
Avatar billede kongen72 Nybegynder
18. februar 2011 - 17:29 #6
fordi det vil koste mig penge på surftown. webhosting.dk har gratis viderestilling.
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. februar 2011 - 19:49 #7
ROOTIP er IP adressen på din webserver UDEN WWW foran og den peger normalt på den samme IP, som din www.xxx.dk gør.

Har du adgang til DNS manageren på webhosting?

I så fald, gør du følgende:

1. Log ind på din konto hos webhosting.
2. Klik på det domænenavn som du vil ændre IP for (du har sikkert et enkelt)
2. Klik på DNS Manager fanebladet.
3. Klik på Skift/ret (se foroven) linken ud for ROOTIP (@ record)  for at komme til siden hvor du kan indtaste IP adressen på din webserver.

Du kan evt. pinge din www.xxx.dk for at få IP adressen.

4. Indtast IP adressen i Skriv ny værdi for ROOTIP  indtastningsfeltet.
5. Klik på Ok, skift ROOTIP record knappen.

6. Kan ikke lige huske om der kommer en siden hvor du skal bekræfte din ændring, men mener det ikke.

Du skulle nu have ændret din ROOTIP adresse. Husk at der kan gå op til 48 timer inden din DNS ændring er slået igennem overalt.

Hmmm.det var vist det hele...
Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. februar 2011 - 12:31 #8
tak kgkg

har stadig lidt problemer angående min domæne viderestilling. Som jeg håber du kan hjælpe mig med.

http://www.ragepank.com/redirect-check/

får jeg at følgende at vide om min redirect:
http://domæne.dk returns a 302 (temporary) redirect
http://www.domæne.dk returns a 302 (temporary) redirect
http://www.domæne.dk/index.htm returns a 200 (OK) response. PR N/A
http://domæne.dk/default.asp returns a 302 (temporary) redirect

hvorfor sender den en 302 redirect og ikke en 301 redirect?
hvordan fjerner jeg .../index.htm og .../default.asp? da jeg kun ønsker en 301 redirect

tak på forhånd