Avatar billede mikze Nybegynder
21. februar 2011 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruge lim fra limpistol som isolator

Hej eksperter,

Jeg har lavet nogle relæer, som styrer strøm gennem ledere på et PCB. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om jeg kan beskytte mit printbræt fra fummelfingre (der jo ikke skal have 230V i fingeren) ved at lægge et lag lim fra limpistolen på den ledende side? Kan det godt holde til eksempelvis 5A ved 230V og er det fuldstændig ikke-ledende-sikkert?

/Mik
Avatar billede caweren Nybegynder
21. februar 2011 - 14:25 #1
det kan du godt.
Avatar billede am2oft Praktikant
21. februar 2011 - 14:39 #2
Afhænger af limtype - hvis det er vandbaseret kan det evt. være ledende - nogle limtyper angriber kobberet på printet.

jeg ville overveje det nøje!!

Mvh.
Avatar billede m_soender Nybegynder
21. februar 2011 - 16:39 #3
Ikke lige den nemmeste løsning men du kan f.eks. monteret et stykke acryl/plexiglas på siden hvor du har dine printbaner, og hvis du skal have nogle måle punkter kan du bare bore et lille hul i glasset så du kan få en probe der ned.

/
Martin
Avatar billede mikze Nybegynder
22. februar 2011 - 13:03 #4
Takker! - Smid gerne svar alle :-) ..
Avatar billede am2oft Praktikant
22. februar 2011 - 13:23 #5
Svar
Mvh.