Avatar billede ysseven Nybegynder
21. februar 2011 - 20:58 Der er 9 kommentarer

Kan man fortryde sletning af USB-port?

Jeg ved ikke, om kategorien er den rette, men prøver alligevel...

En veninde har slettet sine USB-porte, fordi printeren ikke ville - men hun har i kampens hede også slettet ting, så hun ikke kan bruge musen længere. Hun har en Dell bærbar med XP.

Det er forsøgt med sluk og tænd uden noget i stikkene, det samme med noget i stikkene - men intet virker...

Kan en af jer komme med et godt forslag?

På forhånd tak...!!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 21:04 #1
Normalt når noget går galt med USB gør man det, at man sletter alle undtagen mus og tastatur og genstarter computeren. Så skulle windows gerne selv finde USB igen. Der er vel servicepack på den XP?
Avatar billede ysseven Nybegynder
21. februar 2011 - 21:05 #2
jeg ved ikke, om der er servicepack med xp'en - det må jeg tjekke.

Men porten til musen blev slettet ved et uheld - derfor denne tråd.
Avatar billede ysseven Nybegynder
21. februar 2011 - 21:12 #3
der er servicepack - men det er en stationær, og ikke en bærbar. Beklager fejloplysningen!
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 21:20 #4
Det er servicepack som betyder noget, for der ligger driverne.
Så efter genstart skulle det hele fungere igen.
Jeg kender det ikke selv, men der skulle ligge nogle USB drivere her. Det skaulle bare ikke være nødvendig.
Har I prøvet den mus på en anden computer, så i er sikker på, at det ikke er musen som fejler?
http://www.softwarepatch.com/windows/winxpusb.html
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 21:22 #5
Hvordan ser der ud i enhedshåndteringen? Gule anmærkninger?
Med usbdewiev kan man slette enheder der ikke er tilsluttet længere. Disse kan nemlig godt lave ballade så usb ikke kan konfigurere sig igen.
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/USBDeview.shtml
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 21:52 #6
#5
Hvad er det du konkret anbefaler? Den side er jo en af de  mange
fidus sider, hvor man nemt kommer til at downloade andet end hvad havde tænkt sig.
Avatar billede Selas Nybegynder
21. februar 2011 - 22:16 #7
Virkede genstart? Ellers kan du gøre følgende, jeg formoder det er en usb mus, i så fald kan du:
1. Slukke PC'en
2. Tage musen fra
3. Starte PC (vent til den er startet helt op)
4. Sætte musen i igen

Evt. prøv en anden usb port.
Avatar billede ysseven Nybegynder
22. februar 2011 - 01:21 #8
--> Selas: Det er prøvet, som jeg også skrev i selve spørgsmålet - men uden held...

Hun kan ikke komme længere ind på sin pc andet end til windows login, og hun har ikke nogen anden mus end den med USB. Tastaturet virker heller ikke, for hun ved et uheld har fjernet lige lovlig meget...

Så lige nu er status, at maskinen er "til skraldespanden", med mindre der kommer en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 13:40 #9
Der er flere muligheder. Prøv først det nemmeste. Kræver at du har en XP-CD eller kan låne en helt magen til.
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
chkdsk /p /r
  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen
Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
________________________________________________________