Avatar billede Santin Nybegynder
25. februar 2011 - 19:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom opstart !

Jeg har et problem hvad angår en meget langsom op start af min computer - Jeg har fået af vide at mange af mine venner at man kan stille spørgsmål herinde fordi at det er her Eksperterne sidder (måske derfra navnet; Eksperten.dk )

Min computer er meget langsom til at starte op - den står i næsten 5min på dette billede -

http://Zeroup.dk/get/winvista_install_clean_00232.jpg

Min computer er en Dell Laptop - MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2 Intel Core 2 Duo CPU T8100 @ 2.10Ghz, 4,0GB RAM, ATI Mobility Radeon HD 3650 -

Alt hvad jeg lige har skrevet har jeg overhovedet intet styr på mig selv, så hvis der skal mere til må i endelig sige til ...

Jeg fik så også af vide at jeg skulle hente et program der hedder HijackThis og ligge en log med op, så den er her:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpAgent.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2011\fm.exe
C:\Program Files\FM Realtime Editor 2011\Mini-FMRTE.exe
C:\Program Files\FM Realtime Editor 2011\FMRTE.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Users\MS4EVER\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Steven Hansen Elsker Mette L. B. Petersen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: IE7Pro - {00011268-E188-40DF-A514-835FCD78B1BF} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {09CA2AC9-5DEA-68F7-0851-2CB803323AFF} - (no file)
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O2 - BHO: DigitalPersona Fingerprint Software Extension - {395610AE-C624-4f58-B89E-23733EA00F9A} - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpOtsPluginIe8.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: Trustpilot.Toolbar.Guard - {5260b01f-6c6d-43af-ba6d-46dc0cb73a3e} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Vuze Remote - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Microsoft Web Test Recorder 10.0 Helper - {DDA57003-0068-4ed2-9D32-4D1EC707D94D} - C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE\PrivateAssemblies\Microsoft.VisualStudio.QualityTools.RecorderBarBHO100.dll
O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DpAgent] C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\dpagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [OfficeSyncProcess] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\MSOSYNC.EXE"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: _.lnk = C:\Users\MS4EVER\AppData\Roaming\CTFmon\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O16 - DPF: {49312E18-AA92-4CC2-BB97-55DEA7BCADD6} (WMI Class) - http://support.euro.dell.com/systemprofiler/SysProExe.CAB
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\GOOGLE\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AuthenTec Fingerprint Service (ATService) - AuthenTec, Inc. - C:\Program Files\Fingerprint Sensor\AtService.exe
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BlueSoleilCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BlueSoleilCS.exe (file missing)
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BsHelpCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsHelpCS.exe (file missing)
O23 - Service: BsMobileCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsMobileCS.exe (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.911.3589 (GoogleDesktopManager-110309-193829) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: PowerSave Service (PowerSave) - Packard Bell Services - C:\Program Files\Packard Bell\Software Suite\PowerSave\PSPBSSS.exe
O23 - Service: SiSoftware Deployment Agent Service (SandraAgentSrv) - Unknown owner - G:\Ny mappe (2)\SiSoftware Sandra Lite 2011\RpcAgentSrv.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\STacSV.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

--
End of file - 12867 bytes

Håber at det er en eller flere der kan hjælpe mig...?
Avatar billede Red0z Nybegynder
25. februar 2011 - 22:51 #1
Du kan prøve at trykke Start og søge på MsConfig, derinde fra kan du se hvilkenprogrammer der booter når din computer starter. Du kan evt. Prøve at rense lidt ud i dem
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
25. februar 2011 - 23:36 #2
Ja det er en god begyndelse.

Jeg kan anbefale dig også at rydde op i din registreringsdatabase.

Du ka downloade mange forskellige nyttige programmer der hjælper på den front.

Jeg kan anbefal dig at se nærmere på f.eks. tuneup utilities.

En defragmentering af din HD (ikke formatering) kan også give en bedre opstart,  men slet ikke noget der rykker i forhold til 5 minutter, det er helt vildt.
Avatar billede Red0z Nybegynder
25. februar 2011 - 23:47 #3
Mht, bredbaandmobilts foreslag nmed reg oprydning vil jeg anbefale CCleaner.
Kan fåes på CCleaner.com :)
25. februar 2011 - 23:50 #4
PS: ...mange forskellige nyttige programmer... - og endnu flere Unyttige/snyde programmer ude i den store verden!!! Så pas på !!!

---

Afinstall alt det der
* Vuze 'halløj'
* Google Desktop

---

Gennemfør denne 'pakke' pga. mistanke ->

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 09:49 #5
Tune Up Utileties er et købeprogram og udmærket. Et gratis alternativ er CCleaner som Karise Larry henviser til. Og det er (næsten) lige så godt.
Avatar billede Santin Nybegynder
26. februar 2011 - 20:08 #6
Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5883

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19019

mbam-log-2011-02-23 (21-22-35).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 544339
Tid gået: 1 time(e), 49 minut(ter), 51 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 11
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 2
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 1
Inficerede Filer: 5

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256a51-b582-467e-b8d4-7786eda79ae0} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\B1RQJ7YJ0U (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\NordBull (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\PopRock (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\PUT2VIDQLG (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\pragma (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\SrvID (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PRAGMA (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\RunDll32Policy\f3ScrCtr.dll (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Schemes\f3pss (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\24d1ca9a-a864-4f7b-86fe-495eb56529d8 (Malware.Trace) -> Value: 24d1ca9a-a864-4f7b-86fe-495eb56529d8 -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\7bde84a2-f58f-46ec-9eac-f1f90fead080 (Malware.Trace) -> Value: 7bde84a2-f58f-46ec-9eac-f1f90fead080 -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
c:\Windows\pragmaxbekbtpbib (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
c:\Users\MS4EVER\AppData\Roaming\data.dat (Stolen.Data) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\pragmamfeklnmal.dll (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\MS4EVER\favorites\_favdata.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Windows\pragmaxbekbtpbib\pragmacfg.ini (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Windows\pragmaxbekbtpbib\pragmasrcr.dat (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Og HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\AVG\AVG PC Tuneup 2011\BoostSpeed.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpAgent.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\Taskbar Shuffle\taskbarshuffle.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2011\fm.exe
C:\Users\MS4EVER\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\HijackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Steven Hansen Elsker Mette L. B. Petersen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: IE7Pro - {00011268-E188-40DF-A514-835FCD78B1BF} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {09CA2AC9-5DEA-68F7-0851-2CB803323AFF} - (no file)
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O2 - BHO: DigitalPersona Fingerprint Software Extension - {395610AE-C624-4f58-B89E-23733EA00F9A} - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpOtsPluginIe8.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: Trustpilot.Toolbar.Guard - {5260b01f-6c6d-43af-ba6d-46dc0cb73a3e} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Vuze Remote - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Microsoft Web Test Recorder 10.0 Helper - {DDA57003-0068-4ed2-9D32-4D1EC707D94D} - C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE\PrivateAssemblies\Microsoft.VisualStudio.QualityTools.RecorderBarBHO100.dll
O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DpAgent] C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\dpagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Shuffle] C:\Program Files\Taskbar Shuffle\taskbarshuffle.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {49312E18-AA92-4CC2-BB97-55DEA7BCADD6} (WMI Class) - http://support.euro.dell.com/systemprofiler/SysProExe.CAB
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\GOOGLE\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AuthenTec Fingerprint Service (ATService) - AuthenTec, Inc. - C:\Program Files\Fingerprint Sensor\AtService.exe
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BlueSoleilCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BlueSoleilCS.exe (file missing)
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BsHelpCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsHelpCS.exe (file missing)
O23 - Service: BsMobileCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsMobileCS.exe (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.911.3589 (GoogleDesktopManager-110309-193829) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: PowerSave Service (PowerSave) - Packard Bell Services - C:\Program Files\Packard Bell\Software Suite\PowerSave\PSPBSSS.exe
O23 - Service: SiSoftware Deployment Agent Service (SandraAgentSrv) - Unknown owner - G:\Ny mappe (2)\SiSoftware Sandra Lite 2011\RpcAgentSrv.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\STacSV.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

--
End of file - 12469 bytes
26. februar 2011 - 20:19 #7
Mest oprydning ->

Gå i Start - Skriv i søgefeltet >  Services  > vælg det program som hedder >  Services.msc  > og højreklik på den og sig "Kør som administrator".

Find Tjenesten (Hvis den er der)

* BsHelpCS
* BsMobileCS
* Nero BackItUp Scheduler 4.0

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...

---

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)

O2 - BHO: (no name) - {09CA2AC9-5DEA-68F7-0851-2CB803323AFF} - (no file)

O2 - BHO: Trustpilot.Toolbar.Guard - {5260b01f-6c6d-43af-ba6d-46dc0cb73a3e} - mscoree.dll (file missing)

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Vuze Remote - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll

O2 - BHO: Microsoft Web Test Recorder 10.0 Helper - {DDA57003-0068-4ed2-9D32-4D1EC707D94D} - C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\IDE\PrivateAssemblies\Microsoft.VisualStudio.QualityTools.RecorderBarBHO100.dll
O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Program Files\Vuze_Remote\tbVuze.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll

O23 - Service: BsHelpCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsHelpCS.exe (file missing)
O23 - Service: BsMobileCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BsMobileCS.exe (file missing)
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe

Genstart normalt...

---

Evt. fjern diverse extra Hardware som den tilsyneladende søger efter under opstart ? Bare for at udelukke ?

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede Santin Nybegynder
26. februar 2011 - 20:39 #8
Det er det samme ...

Ny log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\AVG\AVG PC Tuneup 2011\BoostSpeed.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpAgent.exe
C:\Program Files\IDT\WDM\sttray.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Taskbar Shuffle\taskbarshuffle.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Program Files\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Program Files\DellTPad\HidFind.exe
C:\Program Files\DellTPad\Apntex.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Users\MS4EVER\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Users\MS4EVER\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\HijackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row&channel=dk&ibd=4080924
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Steven Hansen Elsker Mette L. B. Petersen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: (no name) - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: IE7Pro - {00011268-E188-40DF-A514-835FCD78B1BF} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Conduit Engine - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - C:\Program Files\ConduitEngine\ConduitEngine.dll
O2 - BHO: DigitalPersona Fingerprint Software Extension - {395610AE-C624-4f58-B89E-23733EA00F9A} - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpOtsPluginIe8.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Program Files\Dell\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Program Files\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DpAgent] C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\dpagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysTrayApp] %ProgramFiles%\IDT\WDM\sttray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Shuffle] C:\Program Files\Taskbar Shuffle\taskbarshuffle.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: QuickSet.lnk = C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_60D6097707281E79.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Grab and Drag - {000002a3-84fe-43f1-b958-f2c3ca804f1a} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IE7Pro Preferences - {0026439F-A980-4f18-8C95-4F1CBBF9C1D8} - C:\Program Files\IEPro\iepro.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {49312E18-AA92-4CC2-BB97-55DEA7BCADD6} (WMI Class) - http://support.euro.dell.com/systemprofiler/SysProExe.CAB
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\IEToolbar.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\GOOGLE\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\aestsrv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AuthenTec Fingerprint Service (ATService) - AuthenTec, Inc. - C:\Program Files\Fingerprint Sensor\AtService.exe
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Program Files\AVG\AVG10\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BlueSoleilCS - Unknown owner - D:\TEST\New Folder\BlueSoleilCS.exe (file missing)
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\DigitalPersona\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.911.3589 (GoogleDesktopManager-110309-193829) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: PowerSave Service (PowerSave) - Packard Bell Services - C:\Program Files\Packard Bell\Software Suite\PowerSave\PSPBSSS.exe
O23 - Service: SiSoftware Deployment Agent Service (SandraAgentSrv) - Unknown owner - G:\Ny mappe (2)\SiSoftware Sandra Lite 2011\RpcAgentSrv.exe (file missing)
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_238116a1\STacSV.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

--
End of file - 10320 bytes
Avatar billede Red0z Nybegynder
27. februar 2011 - 01:46 #9
Prøv følgende, har læst at nogle af disse Services kan være skyld i den lange opstart.

Start -> MsConfig -> Services -> Skjul alle Microsoft Tjenester

Fjern disse hvis de er der -
Cyberlink Background, Cyberlink Task,Installdriver Table Manager, Vongo,roxmediad89, stllsvr, XAudio
27. februar 2011 - 10:33 #10
Hvis du endelig skal bruge #9 trixet skal skal
[MsConfig]
køres med "HøjreMusseTast - Kør som Administrator..." som beskrevet øverst i #7 ...

---

"Gnaver" den på Harddisk meget/en del undervejs ?
Avatar billede Santin Nybegynder
27. februar 2011 - 18:48 #11
Okay, har prøvet som du skrev,Red0z - Men der var kun den der Installdriver Table Manager og den er stadigvæk lige så langsom i opstart...

karise_larry -

Jeg går ud fra at når du skriver "Gnaver" så mener du garanteret om den arbejder/blinker når den er ved at starte op - Hvis dette er tilfældet, så ja, den "knokler" så du tror at det er løgn...
27. februar 2011 - 21:20 #12
...Jeg går ud fra at når du skriver "Gnaver" så mener du garanteret om den arbejder/blinker når den er ved at starte op - Hvis dette er tilfældet, så ja, den "knokler" så du tror at det er løgn... - Vista i en nødeskal!!!
Sådan gør/gjorde min oprindelige Vista også...

---

Måske Defragmentering ?
Avatar billede Santin Nybegynder
28. februar 2011 - 20:20 #13
Så er det måske ikke kun mig der hader Vista ?

Jamen jeg prøver da lige at kører en Defragmentering så ...
Avatar billede Santin Nybegynder
08. marts 2011 - 09:09 #14
Har endelig fået den til at kører normalt :-)

Tak til karise_larry - læg et svar og der er 50P til dig ;-)

/Santin
08. marts 2011 - 10:17 #15
Ping...