Avatar billede cyberman29 Nybegynder
26. februar 2011 - 19:13 Der er 6 kommentarer

Integration af CKEditor? - den vil ikke vise sig?

Hej alle eksperter:)

Jeg igang med udviklingen af mit eget cms system, og nu skal jeg have integreret CKeditor ind i systemet

Det jeg har gjort er uploade CKEditor, og include den til den fil jeg vil have CKEditoren i, og så har jeg brugt kommandoerne for at echo'e den.

Men den kommer ikke frem:(

Her er min kode:

<?php

include("../inc/connection.php");
include("../inc/tjeklogin.php");
include("ckeditor/ckeditor.php");
?>
<form method="post" action="opret-post.php" name="opretsideformular">

    Sidenavn: <br>
    <input type="text" name="sidenavn" maxlength="100">
      <br /><br />
    HTML-indhold: <br/>

<?php

    $CKEditor = new CKEditor();

echo $CKEditor->editor("sideHTML","Hej");

    ?>

    </br>
    Sortering:  <br>
    <input type="text" name="sortering" maxlength="4" style="width: 30px;">
    <br>
    <input type="submit" value ="Opret Side">

</form>
Avatar billede majbom Novice
26. februar 2011 - 20:26 #1
nu har jeg ikke rodet med denne editor før, men er det ikke noget der skal fixes i javascript og html?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. februar 2011 - 21:22 #2
er du sikker på at sti'en til ckeditor.php er korrekt

jeg downloadet lige selv ckeditor( http://ckeditor.com/download )og prøvede dit eks.
<?php
require_once("ckeditor/ckeditor.php");
?>
<form method="post" action="opret-post.php" name="opretsideformular">

    Sidenavn: <br>
    <input type="text" name="sidenavn" maxlength="100">
      <br /><br />
    HTML-indhold: <br/>
<?php
    $CKEditor = new CKEditor();
    echo $CKEditor->editor("sideHTML","Hej");
?>
</br>
    Sortering:  <br>
    <input type="text" name="sortering" maxlength="4" style="width: 30px;">
    <br>
    <input type="submit" value ="Opret Side">
</form>

og får vist en editor
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
26. februar 2011 - 22:23 #3
Tak for hjælpen Ronols, men jeg er helt sikker på at stien er korrekt, og jeg få heller ingen fejl, men jeg ser ikke den tekst editor, men bare en tekst area hvor der så står det nuværende inhold i:/

Hmm - synes det er lidt mærkeligt
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
26. februar 2011 - 22:39 #4
Hej igen, jeg fandt selv ud af det, jeg skulle åbenbart angive nogle indstillinger af editoren før det gad at virke:)

Men tak for hjælpen

Mvh Christoffer
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
26. februar 2011 - 23:24 #5
>jeg skulle åbenbart angive nogle indstillinger af editoren før det gad at virke:)
hvilke instillinger ?? hos mig virkede det direkte out of the box, selv tool baren (de 3 memu linjer) var synlige fra starten (kan skjules ved at trykke på pilen ude til højre)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
27. februar 2011 - 00:48 #6
Jeg ved ikke hvorfor jeg skulle skrive dem, men det virkede først da jeg satte dem ind, alså det er jo ikke rigtig indstillinger, bare noget ekstra kode.

Men i kan lige få min kode, så i kan se det ekstra jeg har indsat:)

<?php
    $CKEditor = new CKEditor();

  $CKEditor->basePath = 'ckeditor/';

  // Do not print the code directly to the browser, return it instead

  $CKEditor->returnOutput = true;

  // set the graphical look of CKEditor
  //$config['skin'] = 'office2003';  // default skin is -> kama  -->  available skins: kama, office2003, v2  --- uncomment line to use
  // User Interface Color, works only on default skin: kama
  $config['uiColor'] = '#AABBCC';  // User Interface Color ... sets CKEditor's toolbar gradient color

  // set up Width and Height of CKEditor
  $config['width'] = $cols;  // width can be set to pixels or percentage... For Example:  $config['width'] = 600;  -OR- $config['width'] = '90%';
  $config['height'] = $rows * 17;

  if($toolbar == "Basic") {
      $config['toolbar'] = array(

  array( 'Source','-','Cut', 'Copy', 'PasteText', 'PasteFromWord', '-', 'Undo','Redo','-','BidiLtr', 'BidiRtl'),
    '/',

  array( 'Bold', 'Italic', '-', 'HorizontalRule', '-', 'NumberedList','BulletedList','-','OrderedList','UnorderedList','-','Link','Unlink','Anchor','-','About')

);
}

  // Create editor instance.

    echo $CKEditor->editor("sideHTML","Her skal du skrive noget tekst.");

?>