Avatar billede lars_k21 Nybegynder
27. februar 2011 - 13:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dual Layer DVD stopper ved 50 %

Hejsa.

Jeg har fået en duallayer dvd med ca 7 gb data på som jeg gerne vil kunne læse.

Mitproblem er at når jeg prøver at installere den fejler den i instalationen, og hvis jeg prøver at kopiere filerne ned på hardisken så stopper dén ved 50 %.  Jeg har prøvet på både min bærbare samt min stationære pc  og det er det samme på begge.

Kan det være Skiven den er gal med ??  eller er det et andet problem.

Jeg har prøvet på både Windows 7 64bit, og windows XP sp2 32 bit.

mvh

lars
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:53 #1
Copy/paster du indholdet direkte?
Har du forsøgt at gøre det i mindre "bidder"?
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
27. februar 2011 - 14:28 #2
ja jeg copy/paster det hele.  men den stopper eftre 50 %, jeg har gså prøvet at tage fra den fil hvor den stopper normalt men så går den bare i selvsving.

mistænker mere at det er dvdskiven den er gal med, men hvis jeg åbner denne computer og højreklikker på dvdén og siger åben, så kan jeg se alle 7 gb filer i vinduet, men kan bare ikke læse eller overføre de sidste 50 procent
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:25 #3
Ja når den går i tænkeboks (selvsving) må der være ne fejl her på pladen. Windows undersøger ikke filindholdet ved højreklikning. Undersøger kun hvor meget det fylder og hvor mange mapper de ligger i.
Der findes programmer der kan gendanne data på cd'ere hvis du ikke har backup et andet sted.
Du kan prøve at springe filen over og se om den vil tage resten.
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
28. februar 2011 - 16:30 #4
Har også prøvet at tage andre filer der ligger på de sidste 50 % af skiven..  men det er nøjagtigt det samme uanset hvilken fil jeg prøver.

Tror bare jeg må prøve at be om en ny skive.  og håbe den virker
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 18:44 #5
Rense drevet?
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
28. februar 2011 - 19:00 #6
tror ikke rense drevet vil virke, da der ikke er nogle problemer med almindelige dvdskiver. Dem læser den fint.  Hælder nu mest til det er skiven der er defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 19:08 #7
Ja måske. Og er skiven brændt ved en for stor hastighed gør det jo ikke sagen bedre.
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
15. marts 2011 - 15:44 #8
lukket
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2011 - 15:59 #9
Fandt du en fejl?