Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
02. marts 2011 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erstatte "kr." med "dkk"

Hej,

Jeg er ikke nogen verdensmester i asp.net, men jeg kæmper med en udfordring som generer mig en del.

Jeg har et out off the box program som giver min side en online shop. Det er ikke et CMS (Joomla osv).
Systemet virker fint og gør det som det skal.

Jeg har det problem, at systemet per automatik skriver "kr." i forbindelse med oplysning af priser på siden. Dette er ikke særligt populært, når man skal godkendes hos PBS til en betalingsaftale - så skal der står "dkk", for at undgå enhver tvivl om møntfod der afregnes i.

Jeg har talt med udviklerne af programmet som oplyser, at dette kan ikke ændres. Det skyldes angiveligt skyldes nogle oplysninger som asp.net selv henter, når den får specificeret hvilken kultur/sprog den skal benytte.

Kan man:

A) ændre "kr", så den skriver "dkk" - i så fald hvordan?

eller

B) Fjerne "kr", så systemet ikke selv viser det. (den skal naturligvis stadig regne i kr.)
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 12:10 #1
Selvfølgelig kan det ændres - kan de ikke ændre det skyldes det enten at de, modsat hvad du skriver, benytter et standard-system de ikke er tilstrækkelig inde i eller at de ikke har gjort nok ud af at undersøge mulighederne i .NET.

Enten må de lade være med at formattere priser til priser og i stedet bare formattere til tal så de selv kan sætte DKK foran/bagved afhængig af behov - alternativt overskrive hvad ASP.NET mener er det rigtige. Her et par links du/de kan kigge lidt nærmere på;

http://stackoverflow.com/questions/951689/how-to-set-currencysymbol-on-readonly-cultureinfo-numberformat

http://madskristensen.net/post/Add-the-correct-currency-symbol-in-NET.aspx

http://forums.asp.net/p/1514920/3621670.aspx
Avatar billede KogeNielsen Nybegynder
02. marts 2011 - 12:18 #2
Hej,

Tak for dit svar.
Jeg kunne heller ikke fatte, at det ikke kunne ændres.

Tak for links.

Smid din kommentar som svar, så er det point.
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2011 - 21:06 #3
svar :)