Avatar billede ctholm Nybegynder
03. marts 2011 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blækniveau information forsvinder efter gruppering af printerporte..

Jeg har en dejlig hp officejet 8000 printer, som er sat til min computer via usbkabel. Computeren kører XP SP3.

Når jeg installerer printeren fungerer alting perfekt, og man kan se blækniveauet i HPs software.

Desværre bruger jeg et gammelt dos baseret regnskabsprogram, som ikke umiddelbart fungerer med en printer på usb-udgang. Derfor gør jeg følgende:

Jeg deler printeren.
Jeg grupperer printerporte sammen (LPT1, LPT2, LPT3 og Usb)
Jeg sætter portene til printeren med følgende kommando fra kommandopromten: net use LPT1: \\Brugernavn\printernavn /persistent:yes
Det samme for de 2 andre LPT porte.

Når jeg har gjort det fungerer printeren fint fra dosprogrammet, men nu siger HP's software at blækinformationen ikke er tilgængelig.

Er der nogen der har en god idé til en løsning, eller bare en forklaring på sammenhængen?
Avatar billede krat Nybegynder
03. marts 2011 - 15:29 #1
Formetlig er forklringen at du "omdirrigerer" printeren til LPT1:, od den understøtter ikke tovejskommunikation - printeren kan ikke sende oplysnngerne tilbage.

Jeg tror ikke der er en løsning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. marts 2011 - 22:54 #2
Hvorfor grupperer du portene? - det benyttes normalt til at fordele en masse print over forskellige fysiske printere.

Så hvis det er det, der giver dig problemet, (det kan tænkes grundet det som krat skriver, omend 2-vejs kommunikation godt kan lade sig gøre på parallelporten), vil du sandsynligvis kunne undgå problemet ved at lade være.
Avatar billede ctholm Nybegynder
18. marts 2011 - 07:23 #3
Hej Ole

Det virkede med ikke at gruppere printerne - jeg gjorde det, fordi jeg ikke lige kunne huske hvad jeg havde gjort for at få det til at virke første gang jeg lavede det.

Send et svar og du får point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2011 - 07:44 #4
Svar.