Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 14:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire M5201 bundkort

Hej eksperten
Jeg regner med at købe musen Razer Mamba, som har en charging pod tilsluttet usb porten, det er en trådløs mus og ja den skal jo lades op en gang imellem. Siden den pod for strøm igennem usb-stikket ville jeg gerne høre om mit bundkort kan give den strøm mens min computer er slukket?
Har hørt at nogle bundkort stadig kan give strøm til usb devices selvom computeren er slukket men er i tvivl om min den kan det og det kunne jo være rart at vide :)
Mine specs:
AMD Phenon 9750 Quad: 2,40ghz
4gb ddr2 ram
Nvidia GTX 260
Bundkort skulle vist være AMD 780G chipset efter hvad jeg kunne finde ud af på googel

Skriv hvis der er mere i ville have afvide og mange tusind tak for jeres tid :)
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 14:46 #1
det tror jeg ikke du kan
har ikke set det nogen steder men det betyder ikke at det ikke findes.

at der er strøm på bundkortet når pc er slukket er jo bare for at den kan gå i standby og tænde igen.

logitech mk 700 er med langtids batterier der holder i mega lang tid (over 11/2 år)

det har jeg er ret glad for det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 14:47 #2
Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 16:27 #3
Kender nogle stykker og ved også at de findes nogle bundkort som giver strøm når computeren er blevet lukket ned, hvis den altså stadig har strømstik i.
Men ja så må man vel bare smide den i standby :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 16:51 #4
På nogle bundkort og i bios kan man indstille om der skal være spænding på usb stik selvom pc er lukket.
Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 17:17 #5
Ok, når men så må jeg vel bare lige hoppe ind og kigge i min bios en tur :)
Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 18:05 #6
Der var noget der hed USB WAKEUP inde i min bios kan det have med noget at gøre? men ellers var der ikke rigtig noget den stod anyway på enabled
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 19:16 #7
Er ikke helt sikker men jeg mener at wake up virker på den måde at hvis du har pc i dvale/suspend, så vil den starte op når du rokker med musen hvis det er en usb mus.
Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 19:41 #8
Ok Jamen takker for hjælpen ville du have point må du lige oprette dig som svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 19:47 #9
Jeg springer over med point. Ellers tak.
Avatar billede ansen Nybegynder
03. marts 2011 - 20:04 #10
ok iorden.

Jeg lukker tråden