Avatar billede webdesigner Praktikant
09. marts 2011 - 17:23 Der er 6 kommentarer

Ukendt Kordinat set i forloop.

hej eksperter.

er ved at lave et Astar algoritme program...
har et Note[,] array. nogle af disse notes er Walkable. de er defineter som bools i Note klassen..

jeg har også lave en del linjer som definerer Notes walkable som false.

nu er problemet. jag har lavet et forloop der løber min notes igennem.
og jeg har et grafisk repræsentation af mit grid..
for at kunne sætte baggrund farven på mit grafiske interface skal jeg bruge mine notes Kordinater i dens array ..
jeg kender ikke kordnatiet for jeg bruger et forloop..

mulig løsning er at lave et forloop men ville høre om der er en funktion til at hive Note positionen ud..

på forhånd tak
Avatar billede Syska Mester
09. marts 2011 - 17:40 #1
Altså du vil vide om der er en methode til at finde hvad position et element ( i det her tilfælge en "Note" ) har i dit 2d array?

altså x,y ?

Har jeg forstået det rigtigt ?

Hvis ja,

Hvordan har du fået fat i det Note object? Uden at loop igennem?
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. marts 2011 - 17:55 #2
Jeg Bøver rund i det ...

Det er et forloop..

og skal have fat i det nuværrende kordinat

nuværende løsning:
            for (int x = 0; x < noteGrid.GetLength(0); x++)
            {
                for (int y = 0; y < noteGrid.GetLength(1); y++)
                {
                    if (noteGrid[x, y].Walkable == false)
                    {
                        PB[x, y].BackColor = Color.Black;
                    }
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. marts 2011 - 17:55 #3
jeg er mega forvirret...
Det er et Foreach Loop....
Avatar billede Syska Mester
09. marts 2011 - 18:16 #4
Overstående er da et "for" loop.

Men hvad er det så du siger du mangler ?

Nu er det vist mig der er forvirret.
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. marts 2011 - 10:27 #5
ok har fået sovet og tror jeg kan formulerer mig bedre i dag..

ok ..
Vi har et foreach-loop der køre igennem et todimensional array.
så lad os sige at den er igang med at køre felt[3,9]
hvordan hiver jeg det 3,9 koordinat sæt ud ??
eller skal jeg lave et for-loop?

håber det er beder formuleret
Avatar billede Syska Mester
11. marts 2011 - 10:47 #6
Gør som i gør nu ... jeg kan ikke lige komme på nogen bedre måder.

og hvis der endelig var en måde, så ville den nok være langsommere end at bruge for loops.

mvh