Avatar billede peerloekke Nybegynder
11. marts 2011 - 22:20 Der er 4 kommentarer

Dual Monitors

Hej, Jeg har fået en ny skærm til min Acer Aspire M3300.
Bagpå pc'en er der to VGA udgange et ved motherboardet og et ved grafikkortet. Har defor prøvet at sidde 2 skærme op. Men når jeg tilslutter begge skærme til hver sin port, er det kun den første skærm jeg tilslutter som vil få signal!. Der er intet i vejen med hverken skærmene el. portene, da jeg har testet enkeltvis.
Så nu vil jeg spørge om det i det hele taget er muligt at gøre sådan og vis det er, så hvordan,

SPECS:

OS: Windows 7 x64
CPU: AMD athlon II x4 635 - 2,9GHz
RAM: 8 GB
GPU: Nvidia Geforce 330 GT
11. marts 2011 - 22:50 #1
... når BIOS 'opdager' grafikkortet bliver On-Board / Motherboard grafikkortet disablet.
Så det er meget almindeligt ...

Hvis du vil have TO skærme på, skal du bruge et (andet) grafikkort med TO udgange...
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
12. marts 2011 - 00:17 #2
Jeg er ikke helt sikker på at jeg har fanget den 100% men så må du jo rette mig :o)

Du siger du har 2 VGA udgange som så må betyde du har 2 grafikkort i din maskine. Du skriver selv om "Nvidia Geforce 330 GT" og som jeg lige kan søge mig til så er det et "ATI Radeon HD3200" som er onboard i din PC. Jeg har da set folk på nettet der har fået installeret både et ATI kort og et NVIDIA kort og fået dem til at køre samtidig under Win7 x64 "but it's a real pain to set up" direkte citat fra en af disse folk :o)

Du ville gøre livet meget nemmere for dig selv hvis de to kort i det mindste kunne benytte samme driver.

Måske kan du nemmere sætte dem op med en standard VGA driver, men det er der heller ikke meget sjov ved i forhold til opløsning osv.

Hvis den eneste ting du er ude på er at have 2 skærme tilsluttet samme PC så drop det med 2 forskellige grafikkort til at trække dem. Både dit ATI kort og dit NVIDIA kort kan understøtte 2 skærme, så vælg det kort som du bruger til daglig.

Hvis det er ATI så sætter du den ene skærm til med VGA kabel og den anden skærm sætter du til med et HDMI til DVI kabel. (Ifølge specs på din PC skulle ATI kortet have HDMI out)

Hvis det er NVIDIA kortet så sæt den ene skærm til med VGA og den anden med et DVI kabel. (Skulle vist være de porte der er på 330GT kortet)

Når skærmene er tilsluttet din PC så trykker du 'Windows-tasten'+'P' på dit tastatur. Så kommer der en boks op der spørger om de skal være klonet eller udvidet over begge skærme.
'Windows-tasten'+'X' giver Windows Mobility Center hvor du også kan indstille på ekstra skærme men så vidt jeg husker er mobility center kun inkluderet i visse udgaver af 7 og ikke alle.

I henholdsvis ATI Catalyst og NVIDIA Kontrolpanel kan du også sætte dualview op.

Link til info om at køre både ATI & NVIDIA http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=192344

Håber det lykkes for dig.
Avatar billede peerloekke Nybegynder
12. marts 2011 - 10:05 #3
Hej, Nej har IKKE 2 grafikkort, nok mere et Onboard og et frit.
Inde på Nvidia's hjemmeside skriver de så at mit GT 330 (det var vist GT 330 og ike 330 GT S:) kan tage to skærme - http://www.nvidia.co.uk/object/product_geforce_gt_330_uk.html

Og forresten kan jeg desværre ikke gøre det med HDMI el. DVI kabler, da begge skærme kun kører med VGA s:
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
12. marts 2011 - 12:01 #4
Med et onboard og et frit grafik kort, så giver det vist alligevel 2 stk. ialt som jeg lige tæller det :o)

Næsten alle grafikkort der bare er en under 5 år kan som regel håndtere 2 skærme så det skal især dit NVIDIA kort også kunne. Det skulle jo forestille at være et ret fancy kort i deres sortiment. Hvis begge dine skærme kræver VGA må du nok anskaffe en adapter som for eks. denne : http://www.avxperten.dk/adaptere/vga--dvi-adaptere/vga--dvi-adaptere.asp

Håber det lykkes for dig. Kører også selv på 2 skærme og til visse ting er det nu meget smart.