Avatar billede esys Juniormester
21. marts 2011 - 01:09 Der er 1 løsning

MSI Bærbar vil ikke installere Windows 7 igen

Hej Eksperter
Min MSI GT 740 bærbare med i7-processor og 64 bit Windows 7 Home Premium begyndte pludselig at give problemer - den startede op igen når jeg valgte dvale og hvis slumre var valgt startede den op igen automatisk efter ca 10 minutter. Under forsøg på at få den til at starte op uden forskellige indstillinger vil den nu slet ikke starte op - den siger bare "System is missing".
Jeg har orsøgt at anvende dens indbyggede recover funktion (under opstart) men alligevel kan den ikke finde systemet.
Herefter har jeg prøvet at geninstallere Windows 7 på maskinen men jeg når kun frem til hvor jeg kan se de gamle partitioner og kan formattere den ene partition (c) til at installere systemet på.Alligevel siger den at den ikke kan installere på partitionen og de andre får jeg ikke lov at installere på (eller noget andet, feks at formattere)

Drevet kan ikke læses hvis jeg tager det ud og anvender det som eksternt USB drev på en anden maskine (XP). Det kender ikke formatet. Jeg har også prøvet at anvende Paragon HArddisk Manager hvor den kan se partitionerne men den viser blot en stor uallokeret disk som jeg ikke rigtig får lov at gøre noget ved - kan hverken formattere den herinde fra. Eneste mulighed er at "Recover lost partitions".
Der er både FAT-partitioner (til recovery tror jeg + div) samt NTFS-partition til data på harddisken.
Er der nogle der har set lignende problemer og evt kender et par tricks?
Problemerne blev muligvis udløst af en kørsel af Wise Registry Cleaner samt Wise Harddisk Cleaner i sidste uge - de har muligvis slettet lidt for meget. Det kan dog også være andet.
Et ekstra trick som jeg andt undervejs som andre måske kan bruge hvis lignende situationer opstår:

Jeg havde alstå umiddelbart ingen mulighed for at hente data ud fra maskinen da den ikke kunne læses hverken på maskinen eller som ekstern harddisk på anden maskine. Jeg fandt dog en enkel mulighed og det var under installation af Windows 7 igen. Efter et stykke tid i installationen får man mulighed for at installere drivere fra CD'er. HEr kunne jeg browse ned til feks CD-drevet - eller en ekstern harddisk som jeg havde sat på maskinen. Dette fungerede mærkeligt nok og jeg kunne herindefra altså se at data stadig lå på harddisken. I selve dialogen fik jeg heldigvis også mulighed for at kopiere data fra en mappe (på den bærbare) til en anden mappe (på den eksterne backup harddisk). Man skulle dog højreklikke på en mappe ad gangen og kopiere og dernæst gå til det nye drev og indsætte mappen.

Nå men back til spørgsmålet - hvis nogen har nogle ideer til hvordan jeg kan løse det så hører jeg gerne om det
Avatar billede esys Juniormester
20. april 2011 - 07:22 #1
Lukker hermed tråden.. maskinen blev geninstalleret.
Jeg har en fornemmelse af at den bærbares harddisk ikke kunne læses i min eksterne usb-boks da den havde 7500 RPM i stedet for 5400 RPM.