Avatar billede tranberg Nybegynder
23. marts 2011 - 09:57 Der er 2 kommentarer

Lav popup links om til normal side

Jeg vil gerne have hjælp til at ændre mine links fra popup vindue, til et normalt statisk vindue.

Det ser sådan ud:
<SCRIPT language=javascript>
<!--
//
function popup(id)    {
    bi = window.open("popop.asp?idmix="+id, "bi", "status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,width=400,height=440,top=100,left=390,screenX=100,screenY=460");
    bi.focus();
}
//-->
</SCRIPT>

Og selve linket bliver hentet frem her:
<A onfocus=this.blur() onclick=popup(<%=rs("idmix")%>); href="#<%=rs("idmix")%>" class="linklillefed"><%=rs("navn")%></a>

Hvor ændre jeg det?

ps. kan jeg i samme omgang lave en bedre url? den hedder i dag: popup.asp?idmix=id
Det ville jo være nice hvis den hed /id-navn.asp
Avatar billede tjens Nybegynder
23. marts 2011 - 11:35 #1
Du kan ændre linien

<A onfocus=this.blur() onclick=popup(<%=rs("idmix")%>); href="#<%=rs("idmix")%>" class="linklillefed"><%=rs("navn")%></a>

til

<a onfocus=this.blur() href="<%=rs("idmix")%>.asp" class="linklillefed"><%=rs("navn")%></a>

Forudsat at felt idmix altid kun indeholder tegn der er gyldige i en url.
Avatar billede tranberg Nybegynder
23. marts 2011 - 22:51 #2
Takker for hjælpen, jeg lavede lidt om på det du lavede, da det ikke virkede - med ledte mig på sporet.

Men jeg kan gode lide ideen om, at id-nummeret bliver tilføjet som urlen. Problemet er bare, at som systemet er sat op nu, så vil den have en side der fungere som skabelon. Den side skal så have en string på, for at den kan finde ud af hvilken post den skal hente frem. Så på den måde du har sat det op, skulle jeg lave en fysisk fil per post - og så giver det jo ikke mening.

Kan man gøre noget andet smart? Kan jeg få systemet til at hente skabelonen fra et centralt sted, og så bruge det id-nummer som idmix er, fra url'en så den henter den korrekt record ind?

Eller skal man lave noget url-rewrite?