Avatar billede skalling Nybegynder
23. marts 2011 - 10:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bærbar uden dvd drev - installering af programmer mv

Jeg har en mininote uden dvd drev. Jeg har læst om installering af programmer mv. Det virker som om alle, der skriver om det, taler at oprette en iso fil. Er det nødvendigt, hvis man  har lokalnetadgang til en pc med dvd drev. Kan man ikke bare kopiere et program ind på hjælpe pc'en, og så installere derfra - eller er der noget jeg ikke forstår
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
23. marts 2011 - 10:50 #1
Du kan evt. prøve at lave et share på DVD drevet, og så se om du kan køre det direkte derfra.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. marts 2011 - 10:54 #2
Jeg synes jeg har prøvet det uden held. Endte med at tage et ældre drev og smide i en kasse til mine maskiner uden drev.

Men måske kan du bruge denne guide: http://www.pcworld.dk/art/10365 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. marts 2011 - 11:49 #3
Ellers brug Win TO Flash. jeg har lavet en vejledning med link til Programmet: det er en RAR fil som skal udpakkes tryk på IE ikonet og du har en vejledning.
http://gupl.dk/56840/
Avatar billede fhansen82 Mester
23. marts 2011 - 20:57 #4
Jeg har delt mit DVD drev på min stationære PC, som jeg så kan bruge når programmer skal installeres. Hvis programmer har behov for disk adgang løbende (fx et spil), så laver jeg en ISO fil og bruger Deamon tools, som så afspiller ISO filen som en skive.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. april 2011 - 14:38 #5
????
Avatar billede skalling Nybegynder
22. april 2011 - 08:50 #6
Jeg forstår godt de forskellige forslag om installering. men hvis  jeg på min mininote går ind på netværk og finder min anden computer, åbner den og finder det program, jeg gerne vil installere på min mininote.Så starter jeg installationen på den pc der har programmet, og vælger så at lægge installationen på mininoten. Er der noget galt med den installation? - hvis det altså virker
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2011 - 09:16 #7
Hvis det program du vil instalere på mininoten kræver at der skrives til registrerings basen tror jeg ikke det virker fordi dette vil ske til reg.på den Pc hvor du kører det fra.
jeg vil mene du skal overføre hele programmet til mininote og så køre EXE. derfra.
Avatar billede fhansen82 Mester
22. april 2011 - 11:45 #8
Lav en .iso af skiven med programmet på. Installer Deamon tools og kør .iso filen. Så er det lige som at du stikker en CD i et drev. Så vil alle filer blive skrevet til mininoten.
Avatar billede skalling Nybegynder
09. maj 2011 - 09:05 #9
fhansen82:
venligst læg et svar
Avatar billede fhansen82 Mester
09. maj 2011 - 20:14 #10
Lykkedes det?