Avatar billede gitte123 Praktikant
24. marts 2011 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes systemgendannelsefunktionen på Mac OS X ver 10.4.11

Uhhh - jeg har helt styr på windows 7 - men nu sidder jeg her med en Mac som har brug for en systemgendannelse.  Er der nogen herinde der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Avatar billede kykeliky Nybegynder
24. marts 2011 - 11:37 #1
Hvis du vil tilbage til et givent tidspunkt skal du have kørt backup med Timemachine - ellers kan man ikke systemgendanne. Hvis du HAR kørt backup indsætter du installationsdvd´en og gendanner via den.

Hvis du vil tilbage til fabriksindstillingerne, kan du køre installations dvd´en og installere ovenpå det eksisterende system. Så gemmen den dine ting, men henter alting ind på ny (men lav alligevel en backup inden, der kunne jo gå noget galt).
Avatar billede gitte123 Praktikant
24. marts 2011 - 12:04 #2
Jaah - det er lige det med back up - det er en gammel Mac og der er ikke Timemachine.  Og ingen Back up.  Årsagen til at jeg ønsker at udføre en systemgendannelse er at mailprofilen er slettet - det vil sige - alle mailene er forsvundet.  De ligger derude men vi kan ikke finde udaf at retablere profilen på Mac'en.  I windows køre man bare køre en systemgendannelse og så er den klaret.  Men ak nu er vi på mac'en.

Jeg tænkte derfor at det måske var muligt at retablere en slettet profil i Mac Mail ???
Avatar billede kykeliky Nybegynder
24. marts 2011 - 12:46 #3
det ved jeg desværre ikke. En mulighed kunne være at flytte det over på en anden mac via disk assistent. Så overfører den filer og profiler fra den gamle til den nye...
Avatar billede gitte123 Praktikant
24. marts 2011 - 13:21 #4
uh - nu ved jeg hvorfor jeg har en Pc'er og ikke en Mac :)

Men jeg tror vi har klaret det - vi har fået adgang til serven bag ved og kan nøjes med at flytte mails fra ind og udbakken.  Vi har alle folderne intakte.

Men tak for hjælpen - jeg vil straks få sat en timemachine på denne Mac.  Så vil det være nemmere fremover.

Tak og fortsat god dag.  Giv et svar :)