Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
24. marts 2011 - 13:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse på mapper og filer i win7

Hej

Jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelse på mapper i win7 !
Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive meget glad.
Hvis jeg højre klikker på en mapper og vælger egenskaber og fjerner fluebenet i skrivebeskyttet(gælder kun filer i mappen).Så kommer der dialog boksen frem om jeg vil anvende ændringerne på undermapper og filer. Det siger jeg ok til.
Når jeg så højreklikker igen, er fluebenet tilbage og jeg kan starte forfra. Jeg er logget ind som administrator og jeg har slået vis skjulte filer til.
Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2011 - 14:01 #1
Prøv under egenskaber fanen sikkerhed rediger og tilføj flueben hvor der ingen er.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
24. marts 2011 - 14:40 #2
Der er flueben i alt undtagen specielle tilladelser. Også fuld kontrol.

Hans henrik
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 14:43 #3
slå UAC fra

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/168-sadan-deaktiveres-uac-i-windows-7

bliv super administrator

http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

det der skal stå er det her

Net user administrator /active:yes

eller

Net user administrator /active:no
hvis du fortryder det

du skal  muligvis logge af kontoen eller genstarte for at det virker
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
24. marts 2011 - 14:52 #4
Det har jeg gjort altså skrevet Net user administrator /active:yes
i cmd.
Kontoen hedder administrator ikke super administrator. Skal den det ?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2011 - 15:05 #5
i win 7 ligger der en skjult administrator konto der hedder superadministrator
du kan ikke se den - den er skjult
du skal skrive det her for at deactivere den

Net user administrator /active:no
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2011 - 15:18 #6
Hvis du henter CMD under tilbehør så husk at højreklikke og kør som administrator
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
24. marts 2011 - 15:27 #7
Ja jeg kørte CMD som administrator og skrev Net user administrator /active:yes. Jeg loggede af og så var der en ny konto som hed administrator ikke super administrator.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2011 - 15:34 #8
Der skal heller ikke stå andet.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
24. marts 2011 - 15:37 #9
Det flueben som bliver ved med at vende tilbage er gråt, når jeg klikker en gang forsvinder det helt. Men som sagt når jeg så trykker anvend og ok, og derefter højreklikker er det grå flueben tilbage. Dette gælder alle mapper på computeren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2011 - 20:51 #10
Har du husket at tage ejerskab på de pågældende mapper?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2011 - 20:54 #11
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
25. marts 2011 - 07:04 #12
Jeg har prøvet attrib i CMD. Det gør ingen forskel. Hvordan tager man ejerskab over en mappe ? Da jeg selv har oprettet mapperne på min administrator bruger burde jeg have ejerskab.
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
25. marts 2011 - 08:08 #14
Tak. Ja jeg har ejerskabet til mapperne.
Men når jeg højre klikker på en fil eller mappe og derefter vælger sikkerhed, og derefter "rediger" for at ændre tilladser så er alle afkrydsnings felterne grå og jeg kan kun ændre noget ved at krydse af i afvis. Dette gælder for alle brugernavne og både filer og mapper.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 08:36 #15
der må være en fejl på din windows setup

du skulle måske overveje at reparere den

sæt win 7 i og reparer den den vej

du bruger vel ikke norton som virus program så det er sådan noget der spærrer

eller noget andet program?????
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
25. marts 2011 - 09:26 #16
Nej faktisk hverken virus program eller internet. Men alting kører super ellers så jeg vil være lidt nervøs ved at lave en rep.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. marts 2011 - 09:54 #17
Hvis din bil mangler en tand i gearkassen vil du så også køre videre uden at få den repareret?? Som navnet siger er det jo en reparation! Hvilket ikke ændrer andet end fejl på din instalation.Om det så har indvirkning på problemet er en anden sag. men der sker jo intet ved at prøve!
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 10:08 #18
jamen ud skal da den opdateret via update
eller er der jo mange ting den ikke ligesom kan bruge
Avatar billede hanshenrikbay Nybegynder
08. august 2011 - 22:55 #19
Det er ikke lykkedes at løse problemet, men windows fungerer ellers upåklageligt